Pazartesi 21.12.2015 00:00

Tüketici güven endeksi azaldı

Tüketici güven endeksi, aralıkta geçen aya göre yüzde 4,6 düşüş gösterdi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), aralık ayına ilişkin tüketici güven endeksini açıkladı.

TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliğiyle yürütülen tüketici eğilimi anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, aralıkta geçen aya göre yüzde 4,6 azaldı. Kasımda 77,15 olan endeks bu ay 73,58 oldu.

Hanenin maddi durum beklentisi endeksi de söz konusu dönemde yüzde 2,6 düşüş kaydetti. Geçen ay 95,66 olan endeks, bu ay 93,19'a geriledi. Bu düşüş gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının azalmasından kaynaklandı.

Kasımda 105,90 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi, yüzde 5,6 gerileyerek aralıkta 99,91 değerine düştü. Söz konusu azalış gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre düştüğünü gösteriyor.

İşsiz sayısı beklentisi endeksi de aynı dönemde yüzde 7,4 azalarak aralıkta 78,41 oldu. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısında azalış bekleyenlerin oranındaki gerilemeden kaynaklandı.

Tasarruf etme ihtimali endeksi de bu dönemde yüzde 1,9 arttı. Kasımda 22,37 olan endeks değeri aralıkta 22,79'a yükseldi. Artış, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığına işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.