Perşembe 24.12.2015 00:00

Çevresel harcamalar 2014 yılında 20 milyar lirayı geçti

Toplam çevresel harcamalar 2014 yılında 20,7 milyar TL olarak gerçekleşti.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2014 yılı 'Çevresel İstihdam, Gelir ve Harcama İstatistikleri'ni açıkladı. Buna göre; toplam 20,7 milyar TL olarak gerçekleşen çevresel harcamaların yüzde 69,6'sını cari harcamalar, yüzde 30,4'ünü ise yatırım harcamaları oluşturdu.

Toplam çevresel harcamaların yüzde 76,9'u kamu sektörü, yüzde 23,1'i ise iş sektörü tarafından gerçekleştirildi. Kamu sektörünün toplam çevresel harcamaları içindeki en büyük payı yüzde 84,3 ile belediyeler oluşturdu. Toplam çevresel harcamaların gayri safi yurtiçi hasıla içindeki payı 2014 yılında yüzde 1,2 olarak gerçekleşti.

YÜZDE 60'I KAMU SEKTÖRÜNE

Toplam çevresel harcamaların yüzde 41'ini atık yönetimi hizmetleri, yüzde 29,6'sını su hizmetleri, yüzde 20,2'sini atıksu yönetimi hizmetleri ve yüzde 9,2'sini ise diğer konularda yapılan çevresel harcamalar oluşturdu. Kamu sektörü çevresel harcamalarında yüzde 38 ile su hizmetlerinin, iş sektöründe ise yüzde 69 ile atık yönetimi hizmetlerinin en yüksek paya sahip olduğu tespit edildi.

Toplam 18,7 milyar TL olarak gerçekleşen çevresel gelirlerin yüzde 60,2'si kamu sektöründe, yüzde 39,8'i ise iş sektöründe elde edildi.
Kamu kuruluşları, il özel idareleri, girişimler ve organize sanayi bölgelerinde, çevresel faaliyetlerde 2014 yılında toplam 68 bin 486 kişi istihdam edildi. Çevresel faaliyetlerde istihdam edilenlerin yüzde 10'unu kadın, yüzde 90'ını ise erkekler oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.