Salı 29.12.2015

Yabancı yatırımcının sigorta iştahı hâlâ yüksek

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Türkiye'nin büyümeye açık potansiyelinin uluslararası yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ettiğini söyledi

Türkiye'de sigortalılık oranının yüzde 1.3'ler seviyesinde olduğunu söyleyen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, bu oranın Güney Avrupa'da yüzde 2.5-3'ler, Kuzey Avrupa'da yüzde 3-4'ler, Doğu Avrupa'da ise yüzde 2-2.5'ler seviyesinde olduğunu söyledi. Türkiye'nin sigortalılık oranı hedefinin ilk etapta Doğu Avrupa oranını yakalamak olduğunu söyleyen Gülen, "Türkiye'de sigorta sektörü, yüksek potansiyel taşıyan bir sektör. Avrupa'da, Türkiye'nin büyümeye açık potansiyelinin yabancı yatırımcının iştahını kabartmaya devam edeceğini öngörüyoruz." dedi. Aksigorta'nın Türk sigorta sektörünü 55 yıllık tecrübesi sayesinde iyi tanıdığını belirten Uğur Gülen, şirketin dokuz aylık süreçte elde ettiği sonuçlar hakkında da şunları söyledi: "Geride bıraktığımız 55 yılda meydana gelen 9 milyon adet hasar karşılığında sigortalılarımıza 14 milyar lira ödeme gerçekleştirdik. 49 bin çekici, 30 bin adet ikame araç, 45 bin adet mini onarım hizmeti verdik."
AKSİGORTA 55 YAŞINDA
Aksigorta 'nın 55 yıldır kaydettiği başarıda çalışanlarının ve dağıtım kanallarının çok önemli katkıları olduğunu belirten Uğur Gülen, her yıl çalışanlar için ortalama 100, acenteler için ise yaklaşık 60-65 eğitim verdiklerini söyledi. Yılın ilk 9 aylık finansal verileriyle 2015'i de değerlendiren Gülenşunları söyledi: "351 milyon lira prim üretimiyle oto dışı sigortalarda prim üretimimizi geçen yılın aynı dönemine göre %9 artırdık ve 178 milyon liraya yükselttik. Trafik dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisiyle teknik karlılığımız 44 milyon lira seviyesinde, bileşik rasyomuz geçen yılın aynı dönemine göre 1 puanlık iyileşme ile %98, hasar prim rasyomuz %68 seviyesinde gerçekleşti."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.