Salı 05.01.2016
Son Güncelleme: Salı 05.01.2016

Ateş çemberinde ihracat

Parite ve emtiadaki düşüşle birlikte jeopolitik risklerin 30 milyar dolarlık negatif etkisine rağmen, ihracat sadece yüzde 8.7 azaldı. Türkiye'nin dünya ticaretinden aldığı pay zirveye çıktı

Türkiye, küresel ekonomiye ilişkin endişeler ve jeopolitik risklere rağmen, 2014 yılında ihracatındaki düşüşü dünya ticaret hacmindeki daralmanın altında tutmayı başardı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre ihracat 2015 yılında, 2014'e göre yüzde 8.7 azalarak 143.7 milyar dolar olarak gerçekleşti. İhracat TL bazında yüzde 13.5 artarak 390.9 milyar liraya, kilogram bazında ise yüzde 1.5'e yakın artarak tarihinde ilk defa 100 milyon tonu geçti.
HALKIN YÜZDE 74'Ü YENİ ANAYASAYA EVET DEDİ

ÜÇ YERDE BİRDEN REKOR KIRILDI

Geçen yıl dünya ticaret hacminin IMF'nin tahminlerine göre yüzde 12.2 azalarak 16.5 trilyon dolara gerilediğine dikkat çeken TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Hindistan'ın ihracatı yüzde 16.7, Brezilya'nın 16.4, Almanya'nın yüzde 11.6, ABD'nin yüzde 6.5, Rusya'nın ihracatı ise 32 geriledi. Bizim ihracatımızdaki gerileme ise yaklaşık yüzde 8.7 düzeyinde" dedi. Türkiye'nin AB'nin toplam ithalatındaki payının yüzde 1.19 ile tüm zamanların en yüksek seviyesine çıktığının altını çizen Büyükekşi, "Yine ülkemizin ABD'nin toplam ithalatındaki payı da yüzde 0.28 ile en yüksek seviyede. Dünya ithalatından aldığımız pay da bugüne kadarki rekor seviyesine ulaşarak binde 9'a yaklaştı" diye konuştu.
İKİ TURLU DAR BÖLGE BAŞKANLIK SİSTEMİ


PARİTE KAYBI 12.9 MİLYAR $

TİM Başkanı ile birlikte bakanlıkta düzenlenen toplantıya katılan Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, ihracatta parite kaynaklı kaybın 12.9 milyar dolar, emtiadaki düşüşün etkisinin 11 milyar dolar, jepolitik risklerin maliyetinin ise 5.9 milyar dolar olduğunu söyledi. Geçen yıl 5 sektörde 10 milyar doların üzerinde, 10 sektörde ise 5 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştiğini belirten Elitaş, 26 sektörün 22'sinde 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza atıldığının altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.