Giriş Tarihi: 5.01.2016

Yaşlı köyleri yılda 5 milyar $ getirir

Batı'da hızla artan yaşlı nüfusun bakımında Türkiye en önemli alternatif olarak öne çıkıyor. Prof. Dr. Akgül, "Buradan yılda 5 milyar dolarlık gelir elde edebiliriz" dedi

Tüm dünyada sayıları 600 milyona ulaşan yaşlı nüfusun bakımında Türkiye önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor. Özellikle Uzakdoğu, İskandinav ve Batı ülkeleri, hızla yaşlanan nüfuslarının bakımının getirdiği mali yükü hafifletmek için Türkiye gibi havası, suyu temiz ve kalifiye eleman sıkıntısı olmayan ülkeleri radarına aldı. Son dönemde bu ülkelerden gelen talepler artınca yaşlı köyleri projesi yeniden raftan indirilince sağlıklı yaşlanma ve sonrasında bakım faaliyetleri (gerontoloji) bilim dalında eğitim veren İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi de bu konuda yeni çalışma başlattı.

RAPOR SUNULACAK
İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Gerontoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ahmet Akgül, her yaşlının en az iki kişiye istihdam sağladığını ve bu alanda yıllık 5 milyar dolarlık bir getirinin mümkün olduğunu söyledi. Dünyada yaşlıların bakım sürecinin devasa bir sektöre döndüğünü anlatan Akgül, Japonya, Norveç, İsveç gibi ülkelerin bir yaşlıya yaptığı yıllık harcamanın 20-30 bin dolar civarında olduğunu Türkiye'de daha iyi hizmetin daha ucuza yapılabileceğini söyledi. Konuyla ilgili olarak Sağlık Bakanlığı'na bir rapor sunacaklarını söyleyen Akgül, konunun hem sosyal hem ekonomik boyutu olduğunu vurguladı.
GELECEĞİN CEO'LARI ÇOCUKLAR İÇİN YARIŞTI
Sağlık sektörüne hastane yöneticisi, ebe, fizyoterapist gibi uzmanlar yetiştiren İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencileri, çocuklar için ter döktü. 10 öğrenci grubunun 10 ajans kurarak katıldığı yarışmada SABAH gazetesi de jüri üyeliği yaptı. Öğrencilere anne-babaların çocukların oynaması için verdikleri tabletlerin hem fiziksel hem de sosyal zararları anlatıldı. Prof. Dr. Ahmet Akgül, Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Eda Yılmaz Alarçin ve Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Fikret Büyükkaya'nın da jürilik yaptığı yarışmada, En İyi Fikir-Arzela Ajans, En İyi Sunum-Six Face Media, En İyi Kampanya-Döngü Ajans, En İyi Ajans-The Papion ve Alphecca Ajans seçildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.