Salı 05.01.2016

Yıllık enflasyon yüzde 8.81

İşlenmemiş gıda fiyatlarında Rusya ambargosu ile beklenen gerilemenin yaşanmaması, kurlara hassas gruplardaki artışların sürmesi ve giyim grubunda mevsimlik indirimlerin sınırlı kalması, aralık ayında enflasyonu tahminlerin üstüne taşıdı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından dün açıklanan verilere göre, aralık ayında yüzde 0.04 düşmesi beklenen Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE), yüzde 0.21 artarken, yıllık enflasyon ise yüzde 8.81 oldu. Çekirdek enflasyon olarak tanımlanan özel kapsamlı TÜFE göstergelerinden 'H' aralıkta yıllık olarak yüzde 8.94'ten 9.27'ye, 'I' ise yüzde 9.22'den 9.51'e yükseldi.

ARTIŞ LİDERİ GIDA

Aralıkta aylık bazda en yüksek artış yüzde 1.24 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda, en fazla düşüş ise yüzde 1.98 ile giyim ve ayakkabı grubunda gerçekleşti. TÜFE'de yıllık bazda en fazla artış yüzde 13.23 ile lokanta ve oteller grubunda oldu. Tüketici fiyatları bazında aralıkta en yüksek fiyat artışı görülen ürün, yüzde 34.31 ile sivri biber oldu. Geçen ay fiyatı en fazla düşen ürünlerin başında yüzde 24.30 ile portakal geldi.

MERKEZ'DEN MEKTUP

Merkez Bankası, yüzde 5 olarak hedeflenen enflasyonun 8.81 gerçekleşmesi nedeniyle hükümete açık mektup gönderecek. Banka, enflasyon hedefinden sapmanın nedenleri ve enflasyonun tekrar hedefe ulaşması için alınan tedbirleri açıklayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.