Giriş Tarihi: 10.1.2016

3.8 trilyon dolarlık kayıp

2015'i ABD Merkez Bankası'nın faiz artırımı, küresel ekonomiye ilişkin kaygılar ve sonu gelmeyen jeopolitik risklerin gölgesinde geçiren piyasalar, 2016'ya da Çin tedirginliği ile başladı. Dünya Borsalar Endeksi, yılın ilk haftasını yüzde 6.09'luk kayıpla tamamladı. Bu kayıp, 2015'in tamamındaki yüzde 2.74'lük düşüşün üç katına ulaştı. Borsalarda işlem gören şirketlerin piyasa değeri bir haftada 3.8 trilyon dolar azalarak 58.2 trilyon dolara geriledi.
BORSA TARİHİNİN EN DEĞERLİ ŞİRKETİ OLACAK
TETİĞİ ÇİN ÇEKTİ

Geçen haftanın ana gündemini Çin oluşturdu. Kasım 2014'ten bu yana 6 defa faiz indirimine giden Çin Merkez Bankası geçen hafta yuan referans kurunu düşürürken, Çin'de borsa endeksindeki düşüşün yüzde 7'yi aşmasının ardından işlemler iki kez durduruldu. Çin borsası 20 yılın en kötü yıl başlangıcını yaparken, işlemleri durdurma uygulamasına son verildi. Bu gelişmeyle soluklanmaya çalışan piyasalar, bu kez de ABD'den gelen haberle sarsıldı. Ülkede tarım dışı istihdamın beklentilerin çok üstünde artması, risk iştahını yine azalttı.
TÜRKİYE TUTUNDU

Geçen hafta, Çin Borsası yüzde 17.1 ile dünyanın en fazla değer kaybedeni oldu. Borsa İstanbul ise yüzde 1.55 ile dünyanın en az değer kaybeden beşinci borsası olmayı başardı. Tüm dünyada geçen hafta değer kazanan tek piyasa yüzde 0.15 ile Macaristan oldu. Avrupa'da en fazla düşüş yüzde 8.3 ile Almanya'da yaşanırken, Dow Jones yüzde 6.2 düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.