Pazar 10.01.2016
Son Güncelleme: Pazar 10.01.2016

Avrupalı tüketici Türk ayakkabısı istiyor

Türk ayakkabı sektörü, yabancı devlerin gözdesi oldu. Zara'dan Hummel'a onlarca Avrupalı markadan üretim yapan Türk firmalarına sipariş yağıyor

İthalata getirilen ek vergilerle 2015'i üretimde pozitif geçiren ayakkabı sektörü, çevre ülkelerdeki sıkıntılara rağmen 700 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Deri ayakkabıda Çin'e karşı fiyat avantajı yakalayan sektör, yabancılardan üretim için yoğun talep almaya başladı. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, yabancı zincirlerden yoğun talep gördüklerini söyledi. Son olarak İngiliz Newlook firmasının Türkiye alım ofisinden bir görüşme talebi aldıklarını açıklayan Çetin, "Fransa'dan İspanya'ya, İrlanda'dan Almanya'ya onlarca ülke için üretim yapmamız isteniyor. İhracat yaptığımız birçok Avrupalı şirket, Türk ayakkabılarının kalitesinin Uzakdoğu'dan açık ara önde olduğunu söylüyor. Türk ayakkabısı daha sağlıklı ve kaliteli bulunuyor" dedi.
25 DOLARA ÜRETİYORUZ
Çin'deki devalüasyonun piyasalarda büyük dalgalanmalara neden olduğuna ve ülkedeki işçilik maliyetlerinin yükseldiğine işaret eden Çetin, Türkiye'de artık daha avantajlı fiyatlar yakalandığını kaydetti. "Çin'de 30 dolar olan deri ayakkabıyı Türkiye'de 25 dolara mal ediyoruz" diyen Çetin, 2015'te 700 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren sektörün bu dönemde en fazla Irak, Rusya ve Almanya'ya mal sattığını, 2016'da da 800 milyon doları aşmayı planladıklarını vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.