Pazartesi 11.01.2016 00:00

Çin borsası düşüşle başladı

Geçen hafta sarsıntı yaşayan Çin borsaları haftaya yine keskin bir düşüşle başladı.

Şanghay borsası yüzde 5,33 kayıpla günü 3.016,7 puandan kapadı.
Küresel piyasalar geçen hafta Çin borsasında hisselerin aşırı düşüşleri nedeniyle alım satım iki kez durdurulunca piyasalardaki hassasiyet iyice artmıştı.
Çin, Cuma günü piyasa kapatma yoluna bir daha gitmeyeceğini açıklayarak bu kaygıları gidermeye çalıştı ama hafta sonunda açıklanan enflasyon rakamları da yatırımcılar açısından çok parlak görünmüyor.
Çin'de tüketici fiyatları endeksinin Aralık ayında geçen yıla göre 1,6 artış gösterdiği açıklandı.
Fakat ürünlerin fabrika çıkış fiyatlarındaki düşüş 46. ayında devam ederken, dünyanın ikinci en büyük ikinci ekonomisi Çin hala deflasyon riskiyle karşı karşıya.
Paniğin merkez üssü

Bu fiyatlardaki aşırı düşüş ile ekonominin durgunluğa sürüklenmesi anlamına gelebilir.
Çin Merkez Bankası olumlu bir hava yaratmak için ikinci kez para birimi yuanın değerini piyasadan yüksek belirledi ama bu yatırımcıları harekete geçirmedi.
Hong Kong'daki Sengindex günü yüzde 2,8 düşüşle 19.888,5 puanda kapattı.
Banker kuruluş IG'den piyasa stratejisti Chris Weston, "Küresel piyasalardaki korku, panik ve belirsizlik dalgasının tam merkez üssündeymişiz gibi görünüyor" diyor.
Avustralya ve Güney Kore borsaları da günü düşüşlerle kapadılar. Japonya'da resmi tatil nedeniyle borsalar kapalıydı.
Petrol fiyatlarındaki düşüş de devam etti ve Kuzey Denizi ham petrolü varil başına 750 cent daha düşerek 32,80 dolar oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.