Cuma 15.01.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 15.01.2016 15:01

Avrupa otomobil pazarı büyüdü

AB ve EFTA ülkelerinde otomobil pazarı 2015'te 2014 yılına göre yüzde 9,2 büyüyerek 14 milyon 202 bin 24 adete ulaştı.Türkiye 2015 yılı ocak-aralık döneminde satışlarını yüzde 23,5 artırarak Avrupa sıralamasında 6'ncı oldu.

AB ve EFTA ülkeleri toplamında otomobil pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 9,2 büyürken Türkiye, otomobil satışlarında 2015 yılı ocak-aralık döneminde yüzde 23,5'lik artışla Avrupa sıralamasında 6'ncı oldu.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan "2015 yılı Avrupa Otomobil Pazar Değerlendirmesi" yayımlandı.
Değerlendirmeye göre, Türkiye, 2015 yılı ocak-aralık döneminde otomobil satışlarını yüzde 23,5 artırarak 12 aylık dönemde 725 bin 596 adet satış rakamına ulaştı ve böylelikle Avrupa otomobil satışları sıralamasında 6'ncı oldu.

Bu dönemde, Avrupa Birliği (AB) ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı, 2014 yılına göre yüzde 9,2 büyüdü ve toplam 14 milyon 202 bin 24 adete ulaşıldı. 2014 yılında 13 milyon 6 bin 885 adet satış gerçekleşmişti.

2015 yılında 2014'e göre en fazla daralma ise yüzde 6,7 ile Lüksemburg'da yaşanırken bu ülkeyi yüzde 3'lük oranla Estonya izledi.

2015 yılında AB ve EFTA ülkeleri toplamında satışlarını en çok artıran ilk üç ülke yüzde 47,1'le İzlanda olurken bunu yüzde 29,8 ile İrlanda ve yüzde 25 ile Portekiz izledi.
ARALIK AYINDA OTOMOBİL PAZARI YÜZDE 15,9 BÜYÜDÜ

Otomobil pazarı 2015 yılı aralık ayında 2014 yılının aynı ayına göre yüzde 15,9 büyüdü ve 1 milyon 156 bin 489 adete ulaştı. 2014 yılı aralık ayında 998 bin 118 adet satış gerçekleşmişti.
AB ve EFTA ülkeleri toplamında 2015 yılı aralık ayında 2014'ün aynı ayına göre en çok daralma yüzde 27,5'le Lüksemburg'da, yüzde1,4'le İrlanda'da ve yüzde 0,7 ile İsviçre'de yaşandı.
2015 yılı aralık ayında 2014'ün aynı ayına göre satışlarını en çok artıran ilk üç ülke ise yüzde 108,9'le İzlanda, yüzde 91'le Hollanda ve yüzde 62,6'yla Bulgaristan oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.