Perşembe 21.01.2016 00:00

KOSGEB'le 22 bin 350 girişimci 'patron' oldu

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "KOSGEB Girişimcilik Destek Programı kapsamında, bugüne kadar 22 bin 350 girişimci KOSGEB desteğiyle işletmesini kurdu ve kendi işinin patronu oldu" dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, AA muhabirine KOSGEB desteklerine ilişkin açıklamalarda bulundu. KOSGEB'in girişimcilik desteğinden faydalanan girişimci sayısının her geçen yıl daha da arttığına dikkati çeken Işık, bu sayının 2011 yılında 2 bin 397, 2012'de 4 bin 969, 2013'te 8 bin 66, 2014'te 10 bin 199, geçen yıl ise 11 bini bulduğunu söyledi.
Fikri Işık, Türkiye'deki girişimci sayısını arttırmak için gayret gösterdiklerini dile getirerek, kendi işinin patronu olmak isteyenlere, desteklerden yararlanmaları konusunda çağrıda bulundu.
"Destekler bir nevi başlangıç sermayesi niteliğinde" ifadesini kullanan Işık, revize edilen Girişimcilik Destek Programı ile yeni girişimcilere verilen desteğin hibe kısmının 30 bin liradan 50 bin liraya, sabit yatırım desteği adı altındaki faizsiz kredi desteğinin ise 70 bin liradan 100 bin liraya çıkarıldığını bildirdi.
22 bin 350 girişimci "patron" oldu

Girişimcilik Destek Programı kapsamında bugüne kadar 380 bin kişinin uygulamalı girişimcilik eğitimlerini tamamlayarak girişimcilik sertifikası aldığını belirten Işık, sertifikalarını alan 380 bin kişi arasından da bugüne kadar 22 bin 350 girişimcinin KOSGEB desteğiyle işletmesini kurduğunu ve kendi işinin patronu olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.