Cuma 29.01.2016 00:00

Dolar/TL 2,95 seviyelerine geriledi

Dolar/TL, Japonya Merkez Bankasının negatif faiz uygulamasına geçmesinin ardından yaklaşık 4 haftanın en düşük seviyesi olan 2,9560'a geriledi.

Dolar/TL, Japonya Merkez Bankasının (BoJ) negatif faiz uygulamasına geçmesinin ardından yaklaşık 4 haftanın en düşük seviyesi olan 2,9560'a geriledi.
BoJ, dün başlayan ve bugün sona eren para politikası toplantısında, merkez bankasında tutulan cari hesaplara uygulanan faizi yüzde -0,1'e çekerek, negatif faiz uygulamasıyla Niceliksel ve Niteliksel Parasal Genişleme (QQE) uygulamasına geçti.
Bankanın kararının ardından Asya hisse senedi piyasaları hızlı yükselişler kaydedilirken, uluslararası piyasalarda gelişen ülke para birimlerinde değer kazançları görüldü.
Söz konusu gelişmeyle güne 2,97 seviyelerinden başlayan dolar/TL, yaklaşık 4 haftanın en düşük seviyesi olan 2,9560'a kadar düştü.
Dolar/TL şu dakikalarda dünkü kapanış seviyesine kıyasla yüzde 0,4 azalışla 2,9575 seviyelerinden işlem görüyor.
Avro/TL ise açılışta 3,2529'a kadar yükselmesine karşın BoJ kararının ardından 3,2209'a kadar geriledi.
Analistler, BoJ'un ek teşvik uygulamasıyla küresel risk iştahının arttığını ve gelişen ülke para birimleri üzerindeki baskının azaldığını belirterek, dolar/TL için 2,95'in altında kalıcı olunması durumunda 2,86 seviyelerinin gündeme gelebileceğini öngörüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.