Cuma 29.01.2016
Son Güncelleme: Cuma 29.01.2016

Perakende her yıl yüzde 9 büyür

TAMPF Başkanı Zafer Kurşun, piyasadaki dalgalanmalar nedeniyle 2016'ya olumsuz bakan sektör oyuncularına, "Bizim sektör ağlamayı sever. 3 yılda yüzde 9 büyümeyeceksek ölelim" dedi PricewaterhouseCoopers (PwC)'ın Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) işbirliğinde hazırlanan 'Dönüşürken Büyüyen Türkiye Perakende Sektörü' raporuna göre sektör 3 yıl içerisinde ortalama yüzde 9 büyüyecek. Sektörde en büyük sıkıntıyı hazır giyimin yaşayacağını dile getiren Kiğılı'nın sahibi Abdullah Kiğılı, "Komşularla krizdeyiz. Hammadde fiyatları yüzde 40 yükseldi. Asgari ücret yüküyle birlikte yüzde 9-10 büyüme çok pozitif olur. Artık tüketici tamamen fiyat odaklı" diye konuştu.
'BİZİM SEKTÖR AĞLAMAYI SEVER'
Kiğılı'nın bu sözleri üzerine söz alan TAMPF Başkanı Zafer Kurşun, "Bizim sektör ağlamayı çok sever. Sektör olarak 3 yılda yüzde 9 büyüyemezsek ölelim artık" diye cevap verdi. Kurşun, "E-ticaret pek çok ülkeye göre Türkiye'de çok hızlı büyüyor. Sektörün de e-ticaret tarafında büyümeyi sağlayacağın düşünüyorum" dedi.
663 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI
PwC'nin raporuna göre perakende sektörü 2015'te 663 milyar liralık bir büyüklüğe ulaştı. Perakende her yıl ortalama yüzde 9 büyüyerek 2018 yılında 880 milyar liralık ciroya ulaşacak. Bu rakam içinde organize perakendenin payı artacak. Türkiye genelinde halen 360 olan AVM sayısı 2018 sonunda 415'e, AVM'lerdeki kiralanabilir satış alanı ise 10.5 milyon metrekareden 13 milyon metrekareye çıkacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.