Giriş Tarihi: 13.02.2016

Avrupa'da bankalar 2008'den de beter

Avrupa'da eriyen bankalara dün Credit Suisse de eklendi. Çarpanları 13 yılın en düşüğüne gerileyen ve diğer sektörlere göre % 40 daha ucuz kalan bankalar 2008'den bile daha kötü durumda

Avrupa'da Yunan bankaları ile başlayan Deutsche Bank ve Societe Generale'le devam eden erime trendine Credit Suisse Group da katıldı. Deutsche Bank yüzde 40 erirken İsviçre'nin ikinci büyük bankası Credit Suisse'in hisseleri, 27 yılın en düşük seviyesine indi. Yaklaşık dört aydır değerinin yarısını kaybeden Credit Suisse'in 2016'nın başından bu yana kaybı yüzde 43'ü buldu. Kârları azalan ve büyümeleri yavaşlayan bankalar 2008'den bile daha kötü durumda. Çarpanları 13 yılın en düşük düzeyinde. Bankacılık hisselerinde Avrupa'daki durumu anlatan bir diğer gösterge de STOXX Europe 600 Banks Endeksi, bir yılda yüzde 31.61 düştü. Yılbaşından bu yana düşüş oranı yüzde 25.8 olurken, haftalık kayıp 7.42'yi buldu.
16.4 TRİLYON $ ERİDİ

Aynı zamanda küresel olarak bir yılda yaşanan 16.4 trilyon dolarlık borsa erimesinden de en büyük payı alan bankacılık hisseleri. Bankaların değerleri Avrupa'daki diğer sektörlerdeki şirket hisselerine göre yüzde 40 daha ucuz. Bir yanda bu düşüşler yaşanırken diğer yandan da ikinci Alman bankası paçayı kurtardı. Deutsche Bank'ın geçtiğimiz gün bono geri alım planını açıklayıp ipten dönmesinin ardından Commerzbank da kâr açıklayarak hisselerindeki değer kaybını durdurdu.
COMMERZ'LE SAKİNLEŞTİ

Dün hisselerde yüzde 14 artış yakalandı. Commerzbank'ın dördüncü çeyrek kârı, bireysel bankacılık birimi kârının neredeyse iki katına çıkması ve takipteki kredileri azaltma biriminin zararlarının daralmasıyla arttı. Bir önceki yılın aynı döneminde 280 milyon euro zarar kaydeden banka, geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreğinde 187 milyon euro kâr elde etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.