Perşembe 18.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 18.02.2016 15:52

Merkez Bankası beklentilerini açıkladı

Merkez Bankası Şubat ayı beklenti anketinde, TÜFE beklentisi yüzde 8.19’dan yüzde 8.48’e yükseldi.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2016 yılı Şubat ayı 'Beklenti Anketi'ni açıkladı. 2016 yılı Şubat ayı için tüketici enflasyonu (TÜFE) beklentisi bir önceki anket döneminde yüzde 0,62 iken, bu anket döneminde yüzde 0,68 olmuştur. 2016 yılı Mart ayı TÜFE beklentisi aynı anket dönemlerinde sırasıyla yüzde 0,79 ve yüzde 0,82 olmuştur. 2016 yılı Nisan ayı TÜFE beklentisi ise yüzde 1,04 olarak gerçekleşmiştir.
Cari yılsonu TÜFE beklentisi bir önceki anket döneminde yüzde 8,19 iken, bu anket döneminde yüzde 8,48'e yükselmiştir. 12 ay ve 24 ay sonrası TÜFE beklentileri ise sırasıyla yüzde 7,96 ve yüzde 7,29 olarak gerçekleşmiştir. 2016 yılı Şubat ayı anket döneminde, katılımcıların 12 ay sonrasına ilişkin olasılık tahminleri değerlendirildiğinde, TÜFE'nin ortalama olarak yüzde 26,6 olasılıkla yüzde 7,50-7,99 aralığında, yüzde 23,0 olasılıkla yüzde 8,00-8,49 aralığında, yüzde 19,7 olasılıkla ise yüzde 8,50-8,99 aralığında artış göstereceği öngörülmektedir.
Aynı anket döneminde nokta tahminlere göre ise, katılımcıların yüzde 22,2'sinin 12 ay sonrası TÜFE enflasyonu beklentilerinin yüzde 7,50-7,99 aralığında, yüzde 33,3'ünün beklentilerinin yüzde 8,00-8,49 aralığında olduğu gözlenmektedir.
2016 yılı Şubat ayı anket döneminde, katılımcıların 24 ay sonrasına ilişkin olasılık tahminleri değerlendirildiğinde, TÜFE'nin ortalama olarak yüzde 50,0 olasılıkla yüzde 6,50-7,49 aralığında, yüzde 30,3 olasılıkla ise yüzde 7,50 ve üzerinde artış göstereceği öngörülmektedir. Aynı anket döneminde nokta tahminlere göre 24 ay sonrası TÜFE enflasyonu beklentileri değerlendirildiğinde, katılımcıların yüzde 48,3'ünün beklentilerinin yüzde 6,50-7,49 aralığında, yüzde 41,7'sinin beklentilerinin ise yüzde 7,50 ve üzerinde olduğu gözlenmektedir.
FAİZ BEKLENTİLERİ

BİST Repo ve Ters-Repo Pazarı'nda oluşan cari ay sonu gecelik faiz oranı beklentisi bir önceki anket döneminde yüzde 10,42 iken, bu anket döneminde yüzde 10,49 olmuştur. TCMB Ağırlıklı Ortalama Fonlama Maliyeti beklentisi ise bir önceki anket döneminde yüzde 8,92 iken, bu anket döneminde yüzde 9,04 olarak gerçekleşmiştir.
2016 yılı Şubat ayı anket döneminde, vadesine üç ay yada üç aya yakın süre kalan Devlet İç Borçlanma Senetleri'nin (DİBS) yıllık bileşik faiz oranı beklentileri cari ay, 1, 3, 6, 12 ve 24 ay sonrası için sırasıyla yüzde 10,47, 10,54, 10,66, 10,66, 10,46 ve 10,38 olmuştur.
Vadesine beş yıl yada beş yıla yakın süre kalan DİBS'lerin 12 ay sonrası ikincil piyasa yıllık bileşik faiz oranı beklentisi bir önceki anket döneminde yüzde 10,94 iken, bu anket döneminde yüzde 10,85 olmuştur. Vadesine on yıl yada on yıla yakın süre kalan DİBS'lerin 12 ay sonrası ikincil piyasa yıllık bileşik faiz oranı beklentisi ise aynı anket dönemlerinde sırasıyla yüzde 10,93 ve yüzde 10,82 olarak gerçekleşmiştir.
TCMB bir hafta vadeli repo ihale faiz oranı cari ay ve 3, 6, 12, 24 ay sonrası beklentileri sırasıyla yüzde 7,50, 7,71, 8,05, 8,34 ve 8,30 olarak gerçekleşmiştir.
2016 yıl sonu döviz kuru (dolar/TL) beklentisi bir önceki anket döneminde 3,17 TL iken, bu anket döneminde 3,15 TL olmuştur. 12 ay sonrası döviz kuru beklentisi ise aynı anket dönemlerinde sırasıyla 3,23 TL ve 3,21 TL olarak gerçekleşmiştir.
2016 yılı cari işlemler açığı beklentisi, bir önceki anket döneminde 34,3 milyar dolar iken, bu anket döneminde 33,8 milyar dolar olmuştur. 2017 yılı cari işlemler açığı beklentisi ise aynı anket dönemlerinde sırasıyla 38,1 milyar dolar ve 37,7 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir.
GSYH BÜYÜME BEKLENTİLERİ

GSYH 2016 yılı büyüme beklentisi bir önceki anket döneminde yüzde 3,4 iken, bu anket döneminde yüzde 3,6'ya yükselmiştir. 2017 yılı büyüme beklentisi ise aynı anket dönemlerinde sırasıyla yüzde 3,8 ve yüzde 3,9 olarak gerçekleşmiştir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.