Cuma 19.02.2016

Banka alarak değil FinTech'le büyürüm

Banka almak yerine organik büyümeden yana olan ING Genel Müdürü Abay, "Sermaye verseler hepsini FinTech'lere harcarım" dedi

Adı Türkiye operasyonlarını bitirmek istediğini açıklayan HSBC ile geçen ING Bank'ın Genel Müdürü Pınar Abay, "HSBC'nin yeniden yapılanma sürecine girmesi ve operasyonlarına devam etmesine sevindim. Bizi çok etkileyen bir durum değil. Çünkü rekabet ettiğimiz bir banka değil. Yoğunlaştığımız alanlar farklı" diye konuştu. HSBC'nin alınması yönündeki kararın sermayedarın olduğunu da belirten Abay, kendi stratejisinin organik büyümeden yana olduğunu söyledi ve ekledi: "Şu anda elimde sermaye olsa banka almaya odaklanmazdım. O parayla 'FinTech'leri (finans teknolojisi şirketi) satın almaya odaklanırdım."

5 YILDA 2 KATA ÇIKACAK

Türkiye'de bacası tüten sanayi ve katma değer üreten sektörlere odaklandıklarını belirten Abay, aynı zamanda risklerini çeşitli coğrafyalarda dağıtan hizmet sektörü firmalarını da öncelikleri arasına aldıklarını söyledi. 2015'te 1.3 milyon mevduat hesabı olan turuncu hesap müşterisine ulaştıklarını belirten Abay, ayrıca konut kredilerine odaklandıklarını ve bu alanda yüzde 29 büyüdüklerini vurguladı. Pınar Abay, "Geçtiğimiz 5 yılda odaklandığımız hemen her alanda rakamlarımızı iki katına çıkardık. Biz, artık odaklandığımız alanlarda gelecek 5 yılda da 2 katı büyüklüğüne ulaşmak istiyoruz. Mevcut yatırımlarımız sonucunda daha fazla müşteriye hizmet verebiliriz" diye konuştu. Abay, 2011-2015 yılları arasında şube sayısını artırmadan bireysel müşterilerini 1.5 milyondan 2.2 milyonun üzerine, 66 bin civarındaki KOBİ müşteri sayısını da 116 binin üzerine çıkardıklarını kaydetti. ING Bank'ın şube sayısı 314'ten 296'ya inerken, ticari müşteri sayısı ise 9 bin 695'ten 12 bin 373'e çıktı.
OYAK'TAN ING'YE GEÇİŞ HARVARD'DA
Dünyanın en saygın eğitim kurumlarından Harvard Business School, ING Bank'ın dönüşüm hikâyesini MBA öğrencileri için bir vaka çalışması olarak inceledi. Hazırlanan çalışma elektronik kitaplıktan satışa sunuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.