Cuma 19.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 19.02.2016 15:20

Turkcell 2015'te gelir rekoru kırdı

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "2015, Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık" dedi.

Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu 2015 yılı sonu itibarıyle hem gelir hem de FAVÖK'te, tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza attı. Grup gelirlerinin %90'ını oluşturan Turkcell Türkiye, %9,5 büyüyerek 11 milyar 481 milyon TL'lik gelire ulaştı ve yılı %32,7 FAVÖK marjı ile tamamladı. Turkcell Grubu ise %6,0 büyüme ile 12 milyar 769 milyon TL ciroya, FAVÖK'ü %10,1 artışla 4 milyar 141 milyon TL'ye, FAVÖK marjı ise 1,2 puanlık kayda değer bir yükselişle %32,4'e ulaştı. Proforma Grup net kârı ise %18,3 yükselerek 2 milyar 590 milyon TL'ye ulaşırken, UFRS'ye göre 2 milyar 68 milyon TL olarak gerçekleşti.

2015 yılında data gelirleri %38,1 büyüyerek 3,5 milyar TL'ye, servis gelirleri ise %38,5 büyüyerek 659 milyon TL'ye ulaştı. Yılın son çeyreğinde aylık abone başına data kullanımı 1,7 GB oldu ve Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu %52'ye çıkarak data kullanımındaki bu artışı destekledi.

KAAN TERZİOĞLU: "HER ÇEYREK ARTAN PERFORMANS İLE TÜM HEDEFLERİMİZE ULAŞTIK "

Turkcell Grubu'nun finansal sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu şunları kaydetti: "2015 Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık.

Hissedarlarımıza daha fazla değer yaratmak için öncelikle Turkcell'i entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri şirketi olarak konumlayacak organizasyonel dönüşümü tamamladık. Daha verimli bir bilanço yapısına geçmek amacıyla Ukrayna'daki iştirakimiz lifecell'deki hissedarlık oranımızı %100'e çıkarttık; iştiraklerimizin borçlarını yeniden yapılandırdık; tüketici finansman şirketimizi kurduk ve aldığımız 3 yatırım yapılabilir seviyede kredi derecelendirme notu ile çok iyi koşullarla yaklaşık 2,9 milyar ABD Doları fon temin ettik. Ayrıca, 4.5G ihalesinde en fazla sayıda frekansı alarak şebeke üstünlüğümüzü pekiştirdik."

"2016'DA 4.5G HIZIYLA FARK ATARAK BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ"

Sektörün Nisan ayında 4.5G altyapısını hayata geçirmeye odaklandığına dikkat çeken Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "2016 yılında sektörümüzün en önemli gündemi 4.5G altyapısını hayata geçirmek olacak. 4.5G'de Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile önümüzdeki yıllarda mobil cihazlarda 1000 Mbps'nin üzerindeki hızları yine ilk kez ve sadece Turkcell sunacak.

2016, 4.5G ile entegre bir oyuncu olarak Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumumuzu daha da güçlendireceğimiz, üstün şebeke altyapımıza yatırım yapmaya devam edeceğimiz ve uluslararası alandaki fırsatlarla büyüme stratejimizi destekleyeceğimiz bir yıl olacak.

2015'te yatırımlarımızın gelirlere oranı %20 oldu. Önümüzdeki 3 senede yatırımlarımızı hızlandırarak 4.5G lisansına ilişkin ödemeler dahil olmak üzere 13 milyar TL daha yatırım yapmayı hedefliyoruz.

Başarılarımızdaki katkılarından dolayı tüm takım arkadaşlarımı ve paydaşlarımızı tebrik eder, bu süreçte desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu'muza teşekkür ederim. Bu başarı hikâyemizde daima bizimle birlikte olan müşterilerimize de bir kez daha şükranlarımı sunarım."
MÜŞTERİ SAYISI VE ARPU'DA GÜÇLÜ ARTIŞ

Turkcell'in 2015 yılında konsolide ettiği operasyonlarının faaliyet gösterdiği 5 ülkedeki toplam müşteri sayısı 51,4 milyona ulaştı. Türkiye'deki toplam müşteri sayısı ise 35,8 milyon oldu. Sektörde yıl içerisinde faturalı, fiber ve IPTV'de en fazla müşteriyi Turkcell kazandı. Faturalı müşteri sayısı 1,4 milyon artarken, sabit tarafta fiber müşteri sayısı ise 164 bin artışla 899 bine ulaştı. Turkcell'in toplam sabit müşteri sayısı ise 1,5 milyonu aştı. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise 2015'te IPTV'de 224 bin olmak üzere toplamda 558 bin müşteriye ulaştı.Turkcell'in üçlü oyun odağı kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerden her üçünü kullanan müşteri oranı %14 olurken, sabit tarafta ses, data ve TV kullanan müşteri oranı ise çeyrekte 4 puan artışla %23 oldu.

Yeni iş modelinin kısa zamandaki olumlu etkisiyle artan üçlü teklif oranı ve faturalı bazı sayesinde mobil ARPU geçen yıla göre %9,1 artarak 25,1 TL olurken, sabit bireysel ARPU dördüncü çeyrekte %4,6 büyüme ile 50,3 TL'ye ulaştı.

"TURKCELL'İN FİNANSMAN ŞİRKETİ PİLOT UYGULAMA DÖNEMİNDE GÜNDE 1.000 KREDİYE DAYANDI"

Turkcell'in Tüketici Finansman şirketi Turkcell Finansman A.Ş. , 2015'in Ağustos ayındaki Yönetim Kurulu kararının ardından Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) Ocak ayı sonunda verdiği izinle İstanbul'daki Bağdat Caddesi, Capitol AVM ve İstiklal Caddesi Pera Turkcell mağazalarında pilot uygulama ile faaliyetlerine başladı. Bu ay içerisinde İzmir ve Bursa'daki Turkcell mağazalarında esnek ödeme imkânları sunmaya başlayan şirket, 1 Mart itibariyle tüm Türkiye çapındaki Turkcell mağazalarında hizmet vermeye hazırlanıyor. Turkcell Finansman A.Ş. şu ana kadar pilot uygulama aşamasında 16 günde toplam 6 bin 320 kredi ile 8,2 milyon TL'lik bir portföye ulaştı.

3 YILLIK PLANA 3 YILLIK PRİM

Turkcell yeni yıl ile birlikte çalışanları için yepyeni bir yaklaşımla ele aldığı uzun vadeli bir teşvik planını hayata geçirerek, sektördeki ilkler arasında yerini alıyor. "Turkcell Uzun Vadeli Teşvik Planı" uygulaması, Turkcell'in hissedarları ile ortak menfaat oluşturmak, 3 yıllık stratejik hedeflerine odaklanarak sürdürülebilir başarısını desteklemek ve yetenekli çalışanları elde tutmak amacı ile geliştirildi. Bu teşvik planı ile toplam hissedar getirisine ve BİST ve gelişen pazarlarda benzer şirketlerin performansına göre Turkcell'in göreceli performansına odaklanılacak ve bu performans göstergelerine göre başarı ödüllendirilecek. Uzun Vadeli Teşvik Planı tüm Turkcell Grup Şirketleri üst yönetim, direktör ve potansiyeli yüksek yöneticileri kapsayacak. Turkcell yıllık performans primine ek olarak sürdürülebilir başarıyı desteklemek amacı ile uzun vadeli teşvik planından elde edilecek ödül tutarını 3 yıllık ödeme planı ile çalışanlarına dağıtacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.