Pazartesi 22.02.2016 00:00

Yurt dışı üretici fiyat endeksi ocakta arttı

Yurt içinde üretimi yapılarak yurt dışına ihraç edilen malların üretici fiyatlarındaki değişimi ölçen YD-ÜFE, ocakta bir önceki aya göre yüzde 1,55 arttı.

Yurt dışı üretici fiyat endeksi (YD-ÜFE), ocakta, 2015 Aralık ayına kıyasla yüzde 1,55 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı ocak ayına ilişkin YD-ÜFE verilerini açıkladı.
Buna göre, ülke sınırları içinde üretimi yapılarak yurt dışına ihraç edilen malların üretici fiyatlarındaki değişimi ölçen YD-ÜFE, bu yılın ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 1,55, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,32 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 9,25 artış gösterdi.
Sanayinin iki sektörünün bir önceki aya göre değişimleri, madencilik ve taşocakçılığı sektöründe yüzde 1,21, imalat sanayi sektöründe ise yüzde 1,56 artış olarak gerçekleşti.
Bir önceki aya göre endekslerin en fazla artış gösterdiği alt sektörler, yüzde 4,81 ile bilgisayarlar ile elektronik ve optik ürünler, yüzde 3,48 ile temel eczacılık ürünleri ve müstahzarları, yüzde 3,07 ile deri ve ilgili ürünler oldu. Buna karşılık bir önceki aya göre endekslerin en fazla düşüş gösterdiği alt sektörler yüzde 9,29 ile kok ve rafine petrol ürünleri, yüzde 1,61 ile gıda ürünleri olarak kayıtlara geçti.
Ana sanayi grupları sınıflamasına göre geçen ay en yüksek aylık artış dayanıklı tüketim mallarında, en yüksek yıllık artış ise sermaye mallarında görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.