Perşembe 25.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 25.02.2016 17:11

Rusya Türkiye'ye gaz akışını kıstı

Rus Interfax haber ajansına göre, Rus şirket Gazprom, alıcılarla yaşanan fiyat anlaşmazlığı nedeniyle gaz akışını kesti.

Rus Interfax haber ajansına göre, Rus devletinin doğalgaz şirketi Gazprom, alıcılarla yaşanan fiyat anlaşmazlığı nedeniyle gaz akışını kesti. 10 Şubat'tan başlayarak Rusya'nın Türkiye'ye dogal gaz arzı 2015'in aynı döneminin yüzde 10'u seviyesine indi.
Geçtiğimiz hafta ise arz geçen yılın aynı döneminen yüzde 50'si seviyesinde kaldı.
24 Şubat'ta ise Batı rotasından Rusya'dan Türkiye'ye doğal gaz arzı geçen yılın aynı döneminen yüzde 40'ı seviyesinde 26,7 milyon metreküp oldu.
ENERJİ BAKANLIĞI'NDAN AÇIKLAMA
Bulgartransgaz'ın haberine göre Gazprom 10 Şubat haftasında Türkiye'ye doğal gaz arzını kayda değer şekilde kıstı. Türkiye, Rusya'dan doğal gazın yarısını Bulgaristan üzerinden geçen Batı hattından alıyor.

'Anlaşmazlık biliniyor'

Agency Gas Information'a (AGI) bilgi veren bir Türk yetkili ise "Problem, Rusya'nın Türk özel sektör şirketlerine gönderdiği gazın azalmasında kaynaklanıyor. Türk özel şirketleri ile Gazprom arasında fiyat anlaşmazlığı biliniyor" diye konuştu.
Gazprom daha önce yaptığı açıklamada Türk gaz şirketleriBosphorus Gaz, Enerco Enerji, Batı Hattı, Kibar Enerji, Avrasya Gaz ve Shell Enerji'ye doğal gaz fiyatında yüzde 10,25 iskontoyu 1 Ocak 2015'ten geçerli olmak üzere kaldırmak istediğini duyurmuştu.
Kaynak : Fortune Türkiye

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.