Salı 01.03.2016 00:00

Atatürk Havalimanı hizmet kalitesinde de Avrupa’nın zirvesinde

İstanbul Atatürk Havalimanı, yıl boyunca yolcularla yapılan kapsamlı anketlere dayanan ASQ programında Avrupa’da hizmet kalitesini en fazla artıran havalimanı seçildi.

Havalimanı işletmecilerinin çatı örgütü Airports Council International (ACI) tarafından düzenlenen Airport Service Quality (ASQ) programında İstanbul Atatürk "hizmet kalitesini en fazla geliştiren" havalimanı oldu. Ödüller, Nisan ayında Avustralya'da düzenlenecek ACI Asya-Pasifik Bölgesel Konferansı sırasında yapılacak törenle sahiplerine verilecek

BEKLENTİLERE CEVAP VERİYORUZ

TAV İstanbul Genel Müdürü Kemal Ünlü "TAV olarak, başlangıçtan bu yana tüm operasyonlarımızın odağında müşteri memnuniyeti yer alıyor. Yolcularımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını yakından takip ederek, buna uygun çözümler üretiyoruz. İstanbul Atatürk Havalimanı geçen yıl 61,3 milyon yolcuya hizmet vererek Londra ve Paris'in ardından Avrupa'da üçüncü sıraya yükseldi. Bu süreçte yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak üzere kapsamlı düzenlemeler yaptık. Duty-free ve yiyecek içecek alanlarını büyüttük, yolcu akışına uygun bir şekilde baştan tasarladık. Biyometrik pasaport kontrolü sistemini başlattık. Engelsiz havalimanı uygulamalarımızla Birleşmiş Milletler'de örnek gösterildik. Başta DHMİ, SHGM ve THY olmak üzere, tüm paydaşlarımızla işbirliği halinde yolcularımıza güvenli, hızlı ve konforlu bir seyahat deneyimi sunmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dış hatlar terminalinde yapımı son aşamaya gelen ek binanın da hizmete girmesiyle yılda 75 milyon yolcuya rahatlıkla hizmet verebileceğiz. Bu kapsamda, tamamen yolcuların bildirimlerine göre verilen bu ödülü almaktan mutluluk duyuyoruz" dedi.

ACI Genel Direktörü Angela Gittens, "Havalimanları çoğu zaman birbiriyle yolcu trafiği açısından rekabet halinde olan, karmaşık, müşteri odaklı bir sektör olmaya doğru evrildi. Yolcuların, seyahat ettikleri havalimanlarından duty-free'den restoranlara ve ambiyansa; temizlikten çalışanların tavrına, sunulan hizmetlerin çeşitliliğine, verimliliğe ve fazlasını içeren beklentileri bulunuyor. Her şeyin ötesinde, ASQ programı, katılımcı havalimanlarına bu başlıklarda beklentileri ne kadar karşıladıklarını görebilecekleri bir araç sunuyor" dedi.

ASQ programı, 80'den fazla ülkede yılda 3,5 milyardan fazla yolcuya hizmet veren 80 havalimanında uygulanıyor. Program kapsamında, havalimanına erişim, check-in, duty-free, güvenlik, yiyecek-içecek gibi sekiz ana kategoride yer alan 34 başlığı içeren bir anket çalışması yapılıyor. Her yıl 600 binden fazla yolcuyla yapılan anket çalışmasında havalimanı hizmetlerine yönelik memnuniyet oranları ölçülüyor.

TAV, İstanbul Atatürk Havalimanı'nda geçen yıl 61,3 milyon yolcuya hizmet sundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.