Çarşamba 02.03.2016 00:00

Şubatta en fazla kuru soğanın fiyatı arttı

İTO, şubatta İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 42,6'yla kuru soğan, en fazla azalan ürünün ise yüzde 27,4'le karnabahar olduğunu açıkladı.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), bu yılın şubat ayında İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 42,6'yla kuru soğan olduğunu bildirdi.İTO tarafından, Şubat 2016 döneminde İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan harcama kalemleri açıklandı.
Buna göre, şubatta perakende fiyatlar, İTO'nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksinde yer alan 242 üründen 83'ünde artarken, 42'sinde azaldı, 117'sinde ise değişmedi.Bu dönemde, fiyatında mevsimsel şartlara bağlı olarak artış yaşanan kuru soğan, yüzde 42,61 pahalandı. Kuru soğan bu oranla, bu yılın şubat ayında fiyatı en fazla artan ürün oldu.Kuru soğanı yüzde 38,68'le salatalık, yüzde 24,07'yle limon ve yüzde 15,68'le ekmek izledi.
Fiyatı en fazla azalan ürün karnabahar

Bu yılın şubat ayında, arz fazlası yaşanan karnabaharın fiyatı yüzde 27,39 geriledi. Böylece karnabahar şubatta fiyatı en fazla azalan ürün olarak kayıtlara geçti.Aynı dönemde fiyatında azalış görülen diğer harcama kalemleri ise yüzde 23,64'le kadın elbisesi, yüzde 22,75'le domates ve yüzde 21,09'la da kadın bluzu şeklinde sıralandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.