Cuma 04.03.2016

AVM yatırımcısı kira kanunu istiyor

Türkiye'de sayıları 365'in üzerine çıkan ve toplam 52 milyar dolarlık yatırım değerine ulaşan alışveriş merkezi sektörü yatırımcılarının gündemindeki Borçlar Kanunu tartışması yeniden alevlendi. 2012'de yürürlüğe alınan ancak işyeri kiralamalarıyla ilgili kiracıyı koruyan hükümlerin 8 yıl ertelenmesi konusu tartışmaya açıldı. 8. AVM Yatırımları Konferansı'nda konuşan Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, alışveriş merkezleri ve ticari kiralamayla ilgili yeni bir kanun hazırlanması gerektiğini söyledi. Borçlar Kanunu'nun yeniden düzenlenmesi gerektiğini, kanunda bulunan ve ertelenen 8 maddenin özellikle yabancı yatırımcının iştihanı kaçırdığını savunan Belgü, "Burada 8 madde var. Bunlardan biri dövizle kiralanan gayrimenkullerde enflasyon oranlarının yansıtılmaması ile ilgili. Bir diğer maddede de alışveriş merkezlerinde kiracıya kiraladığı yeri istediği zaman terk etme serbestisi, mağazayı istediğine devretme yetkisi veriliyor. Bunun tamamen kalkması lazım" diye konuştu.
'Ortak nokta bulunabilir'
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, AVM yönetimi ve markaların biraraya gelip, uzlaşabileceğini söyledi. 2012'de yürürlüğe giren Borçlar Kanunu'nun işyeri kiralamalarıyla ilgili kiracıyı koruyan hükümlerinin 2020'ye kadar ertelendiğini söyleyen Avukat Kemal Çelik ise, AVM yatırımcılarına karşı özellikle küçük esnafın mağdur olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.