Giriş Tarihi: 7.3.2016 13:51 Son Güncelleme: 7.3.2016 13:53

Otomotiv ihracatı yüzde 17 arttı

Sektör Şubat'ta yüzde 17 artış ve 1 milyar 985 milyon dolar dış satım ile 2008 yılından bu yana en yüksek ihracat rakamına ulaştı. En fazla ihracat, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya ve İspanya gibi gelişmiş ülkelere gerçekleşti.

Türkiye ihracatının lokomotifi konumundaki otomotiv endüstrisi, yüzde 17 artış ve 1 milyar 985 milyon dolar dış satım ile 2008 yılından bu yana en yüksek şubat ayı ihracat rakamına ulaştı.Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinden (OİB) yapılan yazılı açıklamaya göre, otomotiv endüstrisi, liderliğini sürdürdüğü şubat ayında, genel ihracat artışını katladı. Türkiye ihracatının yüzde 3 artış ile 10 milyar 790 milyon dolar olduğu şubat ayında, otomotiv endüstrisi yüzde 17 artışla 1 milyar 985 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.

Otomotiv endüstrisi, böylece hem küresel krizin yaşandığı 2008 yılından bu yana en yüksek şubat ayı ihracat rakamına hem de Türkiye ihracatından son yıllarda aldığı en yüksek pay olan yüzde 18,4 seviyesine ulaştı.

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, şubat ayı ihracat rakamlarını değerlendirirken, son yılların en iyi şubat ayı performansını sergilediklerine dikkati çekti.

Sabuncu, en büyük pazar olan AB ülkelerinin sektör ihracatından aldığı payda bugüne kadarki en yüksek oran olan yüzde 81'e ulaşıldığını belirterek, şunları kaydetti:

"İhracatın en çok yapıldığı Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya ve İspanya gibi gelişmiş ülkelere yüzde 48'e varan oranlarda artış kaydedildi. Almanya'ya yönelik ihracat artışında, bu ülkeye yönelik yan sanayi ihracatının yüzde 9, binek otomobiller ihracatının yüzde 26 ve otobüs-midibüs-minibüs ihracatının yüzde 41 artması etkili oldu."

Sabuncu, sektörün yıl sonunda 23 milyar dolar ihracat hedeflediğini hatırlattı.
TİCARİ ARAÇLARDA ARTIŞ ORANI YÜZDE 36'YI BULDU

Şubat ayı verilerine göre, ürün grubu bazında da ihracatta yüzde 36'yı bulan artışlar yaşandı. Sektör ihracatından yüzde 38 pay alan otomotiv yan sanayi, yüzde 11 artışla 761 milyon dolar ihracata imza attı. Yüzde 29 paya sahip binek otomobiller ise yüzde 3 artışla 583 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.

Yüzde 23 paya sahip eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 36 gibi yüksek bir artışla 467 milyon dolar, otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 32 artarak 127 milyon dolar oldu.

EN BÜYÜK PAZARLARDA ÇİFT HANELİ ARTIŞ

Türkiye otomotiv endüstrisinin en büyük pazarı olan Almanya'ya artış, ocak ayının ardından şubatta da yükselerek sürdü. Almanya'ya ihracat yüzde 32 artışla 339 milyon dolar olurken, diğer en büyük pazarlardan Birleşik Krallık'a yüzde 5 artışla 236 milyon dolar, Fransa'ya yüzde 11 artışla 215 milyon dolar, İtalya'ya yüzde 48 artışla 195 milyon dolar, İspanya'ya yüzde 12 artışla 125 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi.

Hedef pazarlardan Hollanda'ya ihracat artışı yüzde 172 gibi oldukça yüksek bir orana ulaşırken, Belçika'ya ihracatta ise yüzde 15, Rusya'ya da yüzde 33'lük düşüş yaşandı.

AB ÜLKELERİNDE EN YÜKSEK PAYA ULAŞILDI

Ülke grubu bazında endüstrinin en büyük pazarı olan AB ülkelerinde, şubat ayı itibarıyla bugüne kadar alınan en yüksek paya ulaşıldı. Şubat ayında yüzde 81'lik paya ulaşan AB ülkelerine ihracat, yüzde 21 artışla 1 milyar 605 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektörün ikinci en büyük pazarı Ortadoğu ülkelerine de yüzde 27 artışla 110 milyon dolar ihracat yapıldı. Yılın ikinci ayında alternatif pazarlar arasındaki Amerika ülkelerine yüzde 13, Afrika ülkelerine yüzde 15 düşüş yaşandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.