Salı 08.03.2016

KOBİ'leri 4.0'a taşıyacak 5 formül

KOBİ'lerin gündeminde 'Endüstri 4.0' devrimi var. Yeni model kendini güncelleyen şirketlere altın fırsatlar sunuyor

Dünya ekonomileri geleneksel üretim modellerinden hızla uzaklaşıyor. Endüstri 4.0 olarak tabir edilen yeni dönem, bilinen tüm kalıpları bir tarafa atarak yeni bir sanayi modeli sunuyor. Uzmanlara göre bu süreç, kendini güncellemeyen KOBİ'lerden epey kurban alacak. 4.0'ın şifrelerini çözen KOBİ'lere ise küresel fırsatların kapıları ardına kadar açılacak. Yeni nesil sanayi anlayışına geçişte KOBİ'lerin en fazla yaptıkları hataların başında konuyu bir teknoloji yatırımı olarak görmeleri geliyor. Oysa Endüstri 4.0 kavramı iş dünyasında psikolojik bir devrimi de içeriyor. Başarı üzerine yazdığı kitaplarla tanınan Mümin Sekman, yeni kitabı Başarı Bilimi'nde, bu konuda başarılı olmak isteyen KOBİ'ler için çok işe yarayacak araçlar sunuyor. İşte 4.0 KOBİ olmanın 5 altın formülü....
ÖNCE ZİHNİNİZİ HAZIRLAYIN
FlorIda Üniversitesi Psikoloji Profesörü K. Anders Ericsson kendi alanında en iyi olan iş adamlarını incelediğinde, mesleki mükemmellik noktalarına ulaşmadan önce, en az 10 bin saat bilinçli egzersiz yaptıklarını ortaya çıkardı. Bir işi 10 bin saat yapmak değil, daha iyi nasıl yapabileceğine kafa yorarak yapmak bu başarıya götürüyor. Fabrikanızdan önce zihninizi 4.0'a taşıyın.
DİJİTAL FABRİKALAR İLE ÜRETİM YAPIN

Yeni sistem, modüler yapılı dijital fabrikalarda, fiziksel işlemleri siberfiziksel sistemler ile izleyerek, nesnelerin birbirleriyle iletişime geçmesi üzerine inşa ediliyor. Özetle yeni yatırımlarınızı artık dijital fabrika altyapısına ve mantığına uygun olarak inşa edin.
MAKİNELERİNİZİ KONUŞTURUN
Endüstri 4.0'ın en basit kuralı makinelerin akıllandırılması ve kendi aralarında iletişim kurabilmesinden geçiyor. Radyo frekansları veya sensor sistemleri ile makineler arası iletişimi sağlamak mümkün. Bu teknolojileri kullanarak KOBİ'ler maliyetlerini yüzde 30'a varan oranda aşağı çekmeyi başarıyor.
ENTEGRE SİSTEM ŞART
Endüstri 4.0 akımı bütünleşik çözümler barındırıyor. Büyük veri, nesnelerin interneti, robot ve otomasyon teknolojileri artık yeni kavramlarınız olmalı. Ayrıca endüstriyel üretim yapan şirketler, kendi organizasyonlarının ötesine bakıp tüketicileri ve dağıtıcıları da üretim sürecine eklemeleri gerekiyor. Pazarlama ve yönetim altyapılarınızı da dijital fabrikanız gibi birbiriyle iletişim kurar hale getirin.
SANATÇI GİBİ SÜSLEYİN
Yeni dönemde yatırımları ve başarılarınızı bilim gibi öğrenmek, sanat gibi uygulamak zorundasınız. İşinde başarılı olmak isteyen KOBİ'lerin bilim insanı gibi işini titizlikle öğrenmesi, filozof gibi işin üzerine etraflıca düşünmesi, sporcu gibi fikirlerini disiplinle uygulaması ve sanatçı gibi sonuçlarını süsleyerek sunması gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.