3.Köprü geçiş ücretiyle ilgili flaş açıklama
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Her hizmetin bir bedeli var" dedi.
Yıldırım, "Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu önemli bir halkayı teşkil ediyor. Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte, Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinde doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece, Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan projesi değil, aynı zaman da Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman tarihi İpek Yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve 2016'nın sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek" dedi.
"TÜRK-YUNAN DOSTLUĞUNUN BİR GÖSTERGESİ OLARAK BU HAT DEVREYE GİRMİŞ OLUR"
Bakan Yıldırım, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren planladıkları şeklindeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine şunları kaydetti:
"Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanı'nın dünkü görüşme öncesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Biz İstanbul'dan Edirne'ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde Avrupa Birliği ortaklık öncesinde katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan'da da devamı yapılınca, bu bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Bizim taraf zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer bir şekilde Yunanistan tarafı bu çalışmaları başlatırsa ümit ederim ki birkaç sene içerisinde bu proje tamamlanmış olur ve böylece Türk-Yunan dostluğunun bir göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur"
"EN PAHALI HİZMET OLMAYAN HİZMETTİR"
Bakan Yıldırım, 3. köprü ücretlerinin sorulması üzerine ise, "Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsınız, bedeli sübvanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız, özel sektörle bir ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer, ondan da İstanbul gibi dünya şehri, trafik sıkıntısında, büyük araçların şehre girmesinden kurtulmuş olur. Bu proje çok başarılı bir projedir, dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle beraber yılda İstanbul'da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar lira tasarruf sağlanır. Bunu göz önüne aldığınız zaman iki sene içerisinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 PERSONEL ALIMI 2024: 57 bini aşkın personel alımı ilanı Resmi Gazete'de! 19 kamu kurumu duyurdu
- 2 Tarım Kredi duyurdu! Et fiyatlarını ucuzlatacak hamle: 20 bin...
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 Petrolde Kanada etkisi! Benzin veya mazot fiyatı gelişmelerden etkilendi mi? Güncel akaryakıt fiyatları ne kadar?
- 5 SON DAKİKA: Altın psikolojik sınıra dayandı! Gram, çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 16 Mayıs 2024 kaç TL?
- 6 Son dakika: Başkan Erdoğan Togg'un yeni modeli T10F'i inceledi
- 7 Türk Hava Yolları, Taş Tepeler Projesi’nin ana sponsoru oldu
- 8 TÖDEB "finansal teknolojilerde küresel işbirlikleri" için Dubai'de
- 9 Yurtdışından 2. telefon getirilemeyecek
- 10 Bir numaralı önceliğimiz fiyat istikrarı