Perşembe 10.03.2016

En hızlı 4.5G'ye odaklandık

Dünyadaki en geniş spektruma sahip olduklarını vurgulayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 1 Nisan'dan itibaren 4.5G ile dünyanın en hızlı mobil internetini sunacaklarını söyledi

Dün Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen Turkcell Teknoloji Zirvesi'ne 1 Nisan'da hizmete girecek olan 4.5G damga vurdu. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Hız ölçülebilir ve teknolojik bir şey. Dünyadaki en geniş spektruma sahibiz ve en gelişmiş altyapısını kurduk. 4.5G ile en hızlı mobil interneti Turkcell'de olacak" dedi.
BİRİM MALİYETLERİ DÜŞECEK

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan ile kurul üyelerinin katıldığı zirve, 100 fikir önderiyle ile 7 binden fazla davetliyi bir araya getirdi. Zirveye Anousheh Ansari, Richard Dobbs, Michael Reeves ve Brad Templeton gibi dünyaca ünlü konuşmacılar katıldı. Terzioğlu, 4.5G hizmetiyle kota sorununun kalmayacağı ve birim maliyetin düşeceği müjdesini verdi. Terzioğlu, "1 Nisan'dan itibaren mobil internet hızında, bir devrim yaşanacak. Müşterilerimiz dünyanın en hızlı 4.5G hizmetinden yararlanacak. Hız artarken tüketicinin aklına gelen ilk konu kota oluyor. Bu konuda Turkcell'lilerin içi rahat olsun, her türlü hazırlığı yapıyoruz. Turkcell'liler kota kullanımından dolayı sürprizlerle karşılaşmayacak. Yeni tekliflerde data miktarında birim başı maliyetler düşecek. Herkesin içi rahat olsun" dedi. Katılımcılar zirvede 4.5G teknolojisini ilk kez test etme fırsatı elde etti. 4.5G ile şirketlerin hayatının nasıl değişeceğini gösteren uygulamalar ise büyük ilgi gördü.
VERİ MERKEZİ CARİ AÇIĞI KAPATACAK
Türkiye'nin en büyük veri merkezini Gebze'de hizmete açacaklarını belirten Terzioğlu, veri merkezi yatırımının yurtdışında veri saklama ihtiyacını azaltarak cari açığın kapanmasında pozitif etki yaratacağını belirtti. Kaan Terzioğlu, "Merkezin 7 bin metrekarelik bölümü Mayıs 2016'da tamamlanacak. Böylece 2018 sonunda 30 bin metrekare kapalı alana ulaşılacak. Terzioğlu, veri merkezinin tamamlanmasıyla yurtdışında veri saklama ihtiyacının ortadan kalkacağını belirtti.
ZAMANIN % 20'Sİ ULAŞIMA
Dünyaca ünlü fütürist ve mucit Brad Templeton, "Zamanı daha değerli kılmalıyız. Acı gerçek şu ki, çalışmaya ayırdığımız zamanın yaklaşık yüzde 20'sini ulaşıma harcıyoruz" dedi. Bu Öyle Böyle Bir Değişim Değil!" başlıklı sunumu paylaşan McKinsey Global Institute Direktörü Richard Dobbs, yönetici ve liderlerin, eski dünyaya ait zırhlarından kurtulması gerektiğini söyledi.
BİP'TEN İLK PARA TRANSFERİ
Turkcell Müzik, BiP, Turkcell TV+ gibi Turkcell ürün ve servislerin data tüketmediğine vurgu yapan Terzioğlu, zirvede BiP üzerinden ilk para transferini gerçekleştirdi. Terzioğlu, "BiP, haberleşmenin yanı sıra dijital bankacılık platformu oldu. Bugüne kadar 189 ülkede 6.7 milyon indirmeye ulaştı. Sabit ve mobil her yöne aramalar BiP üzerinden gerçekleştirilebilecek" dedi.
'GELECEĞE DÖNÜŞ FİLMİNİN İÇİNDEYİZ'
BTK Başkanı Ömer Fatih Sayan, "Dijital çağın tam ortasında yaşıyoruz. Benim kuşağımın ünlü film 'Geleceğe Dönüş'teki geleceğin içindeyiz" dedi. Fatih Sayan, şunları kaydetti: "Dünyada ekonomik büyüme yüzde 3-4 iken bu sektör her yıl 30-40 oranında büyüyor. 4.5G ile mobil internet en az 10 kat daha hızlı olacak. 5G'ye geçişle birlikte, 2020'de buna geçen ilk ülkelerden biri olmak istiyoruz. Böylece en az 100 kat daha hızlı internete sahip olunacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.