Cuma 11.03.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 11.03.2016 13:50

Reklam yatırımlarında artış sürüyor

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan, 2015 yılı toplam reklam yatırımları açıklandı. Toplam 6.474 milyon TL olarak gerçekleşen reklam yatırımları, bir önceki yılı ikiye katlayarak, %9 oranında büyüdü. Televizyon yatırım yapılan mecralar arasında yine ilk sırada yer alırken, takipçisi en hızlı büyümeyi gerçekleştiren dijital oldu.

Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Şardan'ın ev sahiplğinde düzenlenen "19. Medya Paylaşım Toplantısı"nda; Medya Asbaşkanı Demet İkiler ve Genel Müdür Ayşegül Molu hazır bulundu. Kayhan Şardan tarafından gerçekleştirilen sunumda, 2015 yılı ve öncesine ait reklam harcamalarına karşılaştırmalı olarak yer verilirken, 2016 yılına dair öngörüler de paylaşıldı.
Kayhan Şardan, AR-GE Reform paketi çerçevesinde, inovasyon yoluyla teknoloji geliştirmek kadar, B2B ve B2C markalaşmanın önemine vurgu yaptı. Bilişim Vadisi gibi projelerin, yaratıcı parklar, multimedia koridorlarıyla desteklemesi gerektiğini söyledi. Yaratıcı alanların birbiriyle beslenen, birbirini tetikleyen kümeler olduğuna değindi.

Reklam Yatırımları, Tüm Dünyada Yaklaşık %5,7 Büyüdü

2015 yılı Eylül ayında e-Marketer tarafından yapılan araştırmaya göre reklam yatırımları, tüm dünyada yaklaşık %5,7 oranında büyüyerek, 569.65 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2016 yılında %6,5'luk büyüme öngörülüyor.

Reklam Yatırımı'nın GSYH Oranı

Ülkeler bazında reklam yatırımlarının gayri safi yıllık harcamalarına oranı incelediğinde Türkiye'de bu oranın yaklaşık binde 30-35 olduğu kaydedildi, dünya ortalaması ise binde 75 civarında. Ekonomik kriz yaşanan ülkelerin Reklam Yatırımı / GSYH oranı da Türkiye'nin üstünde. Türkiye'ye ilişkin 2016 yılı beklentisi de yine yaklaşık binde 33 civarında.
2015 Yılı Medya Yatırımları 6.474 Milyon TL, toplam yatırımlar ise 8.632 Milyon TL
2015 yılında toplam 6.474 milyon TL medya yatırımı yapıldı. Geçen yıla göre büyüme oranı %9 olarak gerçekleşti. Rakamsal verileri değerlendiren Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, "İki seçimin yaşandığı siyasi ve ekonomik dalgalanmaları olan bir yılı geride bıraktık. Ancak, medya yatırımlarına baktığımızda geçen seneki % 4,31'lik büyüme oranının neredeyse ikiye katlandığını görüyoruz. Bunca güçlüğe rağmen % 9'luk büyüme, sektör adına önemli bir gelişmedir" dedi.
Dijital, TV'den Sonra İkinci Mecra Haline Geldi
Yatırımlarda %50,5 oran ile bu yıl da TV ilk sırayı aldı. İkincilik %22,9 ile dijital mecraların, üçüncülük ise %15,4 ile basın reklamlarının oldu. Televizyon reklamlarına yapılan toplam 3.270 milyon TL'lik yatırımda ölçülen televizyonlardaki reklam yatırım payı %81 olarak gerçekleşti.
Mecralara Göre Artış

Açıkhava reklam yatırımı, bir önceki yıla göre %7,7, radyo reklam yatırımı %1,9 ve sinema reklam yatırımı %14,8 oranında artış gösterdi. Dijital mecralar ise artışta ilk sırayı alarak bir önceki yıl ile kıyaslandığında %25,4 büyüme gerçekleştirdi.

Effie Mayıs'ta, Kristal Elma Ekim'de

Reklamcılar Derneği'nin 2016 yılı gündemini de açıkladığı toplantıda, sektörün en önemli iki etkinliğinin de tarihleri açıklandı. Reklamverenler ve Reklamcılar Derneği'nin Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın ödül töreni 11 Mayıs'ta Conrad İstanbul'da gerçekleştirilecek. Tüm yaratıcı endüstrileri buluşturan önemli diğer bir etkinliği Kristal Elma Festivali ise, 5-7 Ekim tarihleri arasında Unique İstanbul'da olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.