Cumartesi 12.03.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 12.03.2016

4.5G yeni gelir kapısı

4.5G ile hayatımıza girecek yepyeni bir teknoloji olan LTE Broadcast, dünyada ve Türkiye'de spor pazarını hareketlendirecek. Bu teknolojiyle kulüpler, yeni fırsatlar ve sponsorluk anlaşmaları ile yeni bir gelir kapısına kavuşacak

Türkiye 1 Nisan'da 4.5G teknolojisiyle tanışmaya hazırlanıyor. Mobil internet yayınında çığır açacak LTE Broadcast teknolojisi 4.5G ile hayatımıza girecek. LTE Broadcast teknolojisi yurtdışında spor yayıncılığı alanında 2015'ten bu yana kullanılıyor. Spor müsabakalarını canlı izlerken, birden farklı açıyla takip etme ve kotasız yüksek hızda HD görüntü kalitesi sunan LTE Broadcast, yayıncılık anlayışına da farklı bir boyut kazandıracak. Normalde mobil şebekeye bağlanan her cihaz, baz istasyonu üzerinde farklı bir trafik oluştururken, LTE broadcast teknolojisi ile kullanıcı bazlı değil doğrudan belirli bir alana içerik sunulacak. Bu teknolojinin kullanıldığı en önemli noktalardan biri spor müsabakalarının canlı yayımları olacak. Spor pazarlamasını bambaşka bir boyuta taşıyacak teknoloji ile canlı yayımlanan karşılaşmalarda taraftarlara özel uygulamalarla birçok ek fayda sağlanacak.

YENİ SPONSORLUKLAR
LTE Broadcast teknolojisi sadece yüksek çözünürlükle spor yayımcılığının dışında birçok yeniliği de kazandıracak. LTE Broadcast için yapılacak uygulamalar ile sporseverlerle etkileşim sağlanacak. Bu teknoloji ile ayrıca kulüpler ve müsabakalarını yayımlacak takımlar, yeni fırsatlar ve sponsorluk anlaşmaları imzalama fırsatı yakalayacak. Bu teknoloji yakın gelecekte M2M cihazlarının ve billboard'ların uzaktan güncellenmesinden yüksek kalite müzik yayınına, dijital dergi ve gazetelerin binlerce kişiye aynı anda gönderilmesinden radyo ve TV yayını yapılmasına hatta kamu yararına olan bilgilerin o bölgedeki herkese aynı anda ulaştırılmasına kadar çok çeşitli alanlarda kullanılabilecek. 2020 yılında LTE Broadcast destekli cihaz sayısının dünyada 2 milyarı aşacağı öngörülüyor.
İLK KEZ TURKCELL KULLANDI
Turkcell, teknolojiyi Fenerbahçe - Galatasaray Odeabank arasında oynanan Spor Toto Türkiye Basketbol Ligi karşılaşması sırasında, Ülker Sports Arena'daki 4.5G altyapısı üzerinden Türkiye'de ilk defa kullandı. Uygulamayı indiren kullanıcılar, maçı cep telefonları üzerinden 4 farklı açıdan izledi. Teknolojinin 1 Nisan'dan itibaren birçok spor arenasında kullanılması bekleniyor.

KANSAS ÖRNEK OLDU
Fiber altyapının sunduğundan daha fazlasını sunan 4.5G teknolojisi, Sporting Kansas City'nin ABD'de gerçekleştirdiğini Türkiye'de hayata geçirme fırsatı da sunacak. Sporting Kansas City'nin fiber altyapı ile hayata geçirdiği Uphoria, takım aidiyetini sonuna kadar kullanmayı başardı. Uphoria ile taraftarlar, maçların canlı yayınını telefonlarından takip ederken, yedi farklı kamera açısından müsabakaları izleyebiliyor. Taraftarlarının yeme ve içme alışkanlıklarının datasını tutan kulüp, yoğun şekilde tükettikleri yiyecek ve içeceklerde kişiye özel indirimler sunuyor. 18 bin 500 kişilik stadyumda her maç 18 bin 500 kişi ortalamayla oynamaya başlarken, geçtiğimiz sezon 14 bin kişi sezonluk biletler için sırada bekliyordu. Sporting Kansas City'nin başarısı birçok kulübün de dikkatini çekmeyi başardı. 200'den fazla spor kulübü, Kansas City'nin stadyumunu incelemek için Kansas'a gitti. Bu kulüplerin yanısıra Manchester United, NFL ve Madison Square Garden yetkilileri de kulüp temsilcileriyle görüştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.