Son Güncelleme: Cumartesi 12.03.2016
4.5G yeni gelir kapısı
4.5G ile hayatımıza girecek yepyeni bir teknoloji olan LTE Broadcast, dünyada ve Türkiye'de spor pazarını hareketlendirecek. Bu teknolojiyle kulüpler, yeni fırsatlar ve sponsorluk anlaşmaları ile yeni bir gelir kapısına kavuşacak
YENİ SPONSORLUKLAR
LTE Broadcast teknolojisi sadece yüksek çözünürlükle spor yayımcılığının dışında birçok yeniliği de kazandıracak. LTE Broadcast için yapılacak uygulamalar ile sporseverlerle etkileşim sağlanacak. Bu teknoloji ile ayrıca kulüpler ve müsabakalarını yayımlacak takımlar, yeni fırsatlar ve sponsorluk anlaşmaları imzalama fırsatı yakalayacak. Bu teknoloji yakın gelecekte M2M cihazlarının ve billboard'ların uzaktan güncellenmesinden yüksek kalite müzik yayınına, dijital dergi ve gazetelerin binlerce kişiye aynı anda gönderilmesinden radyo ve TV yayını yapılmasına hatta kamu yararına olan bilgilerin o bölgedeki herkese aynı anda ulaştırılmasına kadar çok çeşitli alanlarda kullanılabilecek. 2020 yılında LTE Broadcast destekli cihaz sayısının dünyada 2 milyarı aşacağı öngörülüyor.
İLK KEZ TURKCELL KULLANDI
Turkcell, teknolojiyi Fenerbahçe - Galatasaray Odeabank arasında oynanan Spor Toto Türkiye Basketbol Ligi karşılaşması sırasında, Ülker Sports Arena'daki 4.5G altyapısı üzerinden Türkiye'de ilk defa kullandı. Uygulamayı indiren kullanıcılar, maçı cep telefonları üzerinden 4 farklı açıdan izledi. Teknolojinin 1 Nisan'dan itibaren birçok spor arenasında kullanılması bekleniyor.
KANSAS ÖRNEK OLDU
Fiber altyapının sunduğundan daha fazlasını sunan 4.5G teknolojisi, Sporting Kansas City'nin ABD'de gerçekleştirdiğini Türkiye'de hayata geçirme fırsatı da sunacak. Sporting Kansas City'nin fiber altyapı ile hayata geçirdiği Uphoria, takım aidiyetini sonuna kadar kullanmayı başardı. Uphoria ile taraftarlar, maçların canlı yayınını telefonlarından takip ederken, yedi farklı kamera açısından müsabakaları izleyebiliyor. Taraftarlarının yeme ve içme alışkanlıklarının datasını tutan kulüp, yoğun şekilde tükettikleri yiyecek ve içeceklerde kişiye özel indirimler sunuyor. 18 bin 500 kişilik stadyumda her maç 18 bin 500 kişi ortalamayla oynamaya başlarken, geçtiğimiz sezon 14 bin kişi sezonluk biletler için sırada bekliyordu. Sporting Kansas City'nin başarısı birçok kulübün de dikkatini çekmeyi başardı. 200'den fazla spor kulübü, Kansas City'nin stadyumunu incelemek için Kansas'a gitti. Bu kulüplerin yanısıra Manchester United, NFL ve Madison Square Garden yetkilileri de kulüp temsilcileriyle görüştü.
EN SON HABERLER
- 1 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 2 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 5 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 6 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 7 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 8 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 9 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...
- 10 Bakan Yumaklı: Etlik Veteriner Enstitüsü'nde yıllık 700 bin test ve analiz yapılıyor