Son Güncelleme: Cumartesi 12.03.2016
AVM'de güç birliği masrafları azalttı
AVM'ler ölçek ekonomisine geçti. Ortak satın alma yaparak genel giderleri azaltan AVM'ler, markaların yüzünü güldürdü
4 MİLYAR TL'Yİ BULUYOR
Türkiye'de faaliyet gösteren 365 AVM'nin yıllık alım miktarı 4 milyar TL'yi buluyor. Sektör temsilcileri ECE Türkiye'nin bu girişiminin perakendeye ve tüm iş alanlarına yayılması gerektiğini söylüyor. Nuri Şapkacı ise, sektörde bu alanda öncü olduklarını belirterek, "AVM sayımız büyüdükçe satın almadaki gücümüz de artıyor" dedi.
ORTAK GİDERLER TL OLARAK ALINACAK
Geçtiğimiz günlerde yönetmeliği açıklanan Perakende Kanunu'na göre, AVM yönetimlerinin kiracılardan aldığı genel gider ödemesi artık TL ile yapılacak. Marka sahipleri, bunun sektörün önünü açacağını belirterek, "Ayrıca genel gider kalemleri de tek tek açıklanacak" dedi.
Sami Kariyo/BMD Başkanı
Şeffaflık öne çıkacak
Perakende Yasası ile ilgili geçtiğimiz günlerde yayımlanan yönetmelikte AVM yönetimlerinin yaptığı işlerden hiçbir şekilde kâr edemeyeceği ifade edildi. Geçmiş dönemde bazı AVM'ler pazarlık yaparak ucuza aldıkları enerjiyi markalara yüksek fiyattan satıyordu. Bu dönem kapandı. Maliyeti düşürme ise ayrı bir konu. ECE Türkiye bu alanda diğer AVM'lere örnek olmalı.
Abdullah Kiğılı / Kigılı YKB
Aynı geminin içindeyiz
Yeni AVM Yasası ile, artık genel giderler konusunda AVM'ler açık bir şekilde kiracılarla iletişime geçecek. Burada karşılıklı iyi niyet önemli. İki taraf arasındaki iletişimin iyi niyetle pozitif olacağını düşünüyoruz. Ortak satın alma yaparak maliyet düşürme ise sektör geneline yayılmalı. AVM yönetimleri ile marka sahipleri aynı geminin içindeyiz.
Sinan ÖNCEL/ TERTEKS YKB
Çalışma saati de etkili
AVM'lerde birçok kalemde maliyet avantajı sağlanabilir. Örneğin pazartesi günleri sabah saatleri AVM'lerin en az müşteri ağırladığı zamanlardır. Bu nedenle bölgesel farklılıklar göz önüne alınarak bazı AVM'ler pazartesi öğlen saatlerinde açılabilir. Bu da enerjide büyük bir tasarruf sağlar. AVM'lerin ortak satın alma yaparak maliyetleri düşürmesi bütün sektöre örnek olmalı. Hem markalar hem de AVM yönetimleri bundan avantaj sağlamalı.
EN SON HABERLER
- 1 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 2 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 5 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 6 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 7 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 8 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 9 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...
- 10 Bakan Yumaklı: Etlik Veteriner Enstitüsü'nde yıllık 700 bin test ve analiz yapılıyor