Pazar 13.03.2016

Turist profili değişiyor

Turist profilinin değişmeye başladığını belirten Turizm Bakanı Ünal, Çin ve Hindistan ile görüştüklerini söyledi. Bakan Ünal, "Orta ve üst gelir grubundaki turistler için kültür-sanat etkinliklerini artırıyoruz" dedi

Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, turizm sektörünün kalbinin attığı Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) dönüşü uçakta basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bakan Ünal, kültür ekonomisini turizmin bir parçası haline getirerek ülkeye gelen turist profilinde farklılık yaratmayı hedeflediklerini söyledi. Yaşanan sürecin yeni bir dönüşüm imkânı sunduğunun altını çizen Bakan Ünal, "Üründe, pazarda, hizmet kalitesinde dönüşüm gerçekleşiyor. Sektör temsilcilerinin zihninde bir paradigma dönüşümü ortaya çıkıyor. Algılar değişiyor" dedi. Turizm sektörünün önemine değinen Bakan Ünal, 100 milyon dolarlık bir hacme sahip olan bu sektör için beraberce çalışılması gerektiğini hatırlattı. Yeni pazarlara da açıldıklarını belirten Bakan Ünal, Hindistan ve Çin ile görüştüklerini kaydetti.
MARDİN'DE OPERA GÜNLERİ

Kültür-sanat etkinliklerinin turizm için büyük bir önem taşıdığının altını çizen Bakan Ünal, "Önceki gün bir tur operatörüyle görüşme yaptık. Türkiye'deki kültür-sanat etkinliklerine yıllık ortalama 250 bin turist getiriyorlar. Hem de sezon dışında. 'Size her türlü desteği sağlayalım' dedik. Çünkü biz de Mardin'de opera günleri, Mozaik Yolu, Göbekli Tepe gibi kültür ve sanatla ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz" diye konuştu. Deniz, kum, güneşi tercih eden turistlerin tamamının Türkiye'ye geldiğini hatırlatan Bakan Ünal, bu segmentin daha çok orta ve alt gelir grubuna hitap ettiğini de vurguladı. Orta ve üst gelir grubunu çekebilmek için kültür-sanat etkinliklerinin turizmin bir parçası haline getirilmesi gerektiğini vurgulayan Bakan Ünal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Müze etkinlikleri ya da opera günleri gibi organizasyonlar bu kesimin ilgisini çekiyor. Opera günlerini eşsiz bir tarih ve coğrafyaya sahip olan Mardin gibi bir şehirde düzenlediğinizde daha da büyük ilgi görüyor. THY de rahat bir ulaşım sağladığında bunu iyi bir fiyata satabiliyorsunuz."
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ DÖRT KAT ARTIRILDI
Bakan Mahir Ünal, turizm bölgelerinde güvenliğin üniformalı kişilerce değil sivil kıyafetli görevliler tarafından sağlanacağını söyledi. Ünal, "Paris saldırıya uğradıktan sonra bir anda Şanzelize'de elinde makinalı tüfekli askerleri ve tankları gördük. 'Asayiş berkemal, güvenlik sorunu yok' mesajı vermek için Paris bunu bilinçli bir şekilde yaptı. Ama biz, turizm bölgelerinde askerin bu kadar görünür olmasının doğru olmadığını düşünüyoruz" dedi. Sultan Ahmet patlamasından sonra İstanbul'da güvenliğin dört kat artırıldığını belirten Ünal, Ankara'da da mobese sayılarının artırılarak hiçbir kör nokta bırakılmadığını söyledi. Ünal, "Turizm bölgelerinde de güvenlik önlemleri artırıldı" diye konuştu.
THY İLE İŞBİRLİĞİ YAPIYORUZ
THY ile işbirliği içinde olduklarını söyleyen Bakan Ünal, destinasyon yönetiminin turizm için şart olduğunu söyledi. Bakan Ünal, "Biz THY'ye yüksek turizm potansiyeli olan bölgeleri söylüyoruz. Bunu en doğru varış noktasına taşımamız gerektiğini belirtiyoruz. Bu da varış noktalarını yeniden planlamanız gerektiği sonucunu doğuruyor. THY destinasyonlarını ürünlerimize göre belirleyecek" dedi.
TÜRKİYE'DE FİYAT-HİZMET DENGESİ İYİ
Türkiye'nin fiyat-hizmet dengesi açısından rekabet edilemez konumda olduğunu belirten Bakan Ünal, İspanya karşılaştırması yaptı. Ünal, şunları anlattı: "Almanya, Türkiye'nin yerine başka bir pazarı ikame edecek durumda değil. Çünkü Türkiye'yi tercih eden 5.5 milyon turist, Türkiye'nin onlara sunduğu imkânları başka bir yerde bulamaz. Almanlar İspanya'daki iki gün için ödedikleri parayla Türkiye'de 8 gün kalabiliyor. Fiyat-hizmet dengesi de İspanya'dan çok daha iyi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.