Salı 15.03.2016
Son Güncelleme: Salı 15.03.2016

TİM ve Borsa'dan ortak kur savunması

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) Borsa İstanbul işbirliğinde düzenlediği konferansla ihracatçılara döviz risklerinden korunma ve sermaye piyasaları aracılığıyla finansman sağlama avantajları konularında bilgi aktarıldı. Konferansta TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Borsa İstanbul Genel Müdürü ve CEO'su Tuncay Dinç ile Borsa İstanbul uzmanları, PETKİM, TEB ve Çuhadaroğlu Metal Sanayi yöneticileri ihracatçılarla deneyimlerini paylaştı.
YARISI HEDGE ETMİYOR

TİB Başkanı Mehmet Büyükekşi, bütün dünyada kurların dalgalandığını belirterek, "İhracatçılarımızın neredeyse yarısı hâlâ kendini korumak için hiçbir aksiyon almıyor. Kur riskini hedge etmiyor" dedi. Bu nedenle ihracatçıları bilgilendirme ihtiyacı duyduklarını vurgulayan Büyükekşi, bu konuda bir rapor hazırlayarak tüm firmalara sunacaklarını dile getirdi. TİM'in anketlerinde ihracatçıların yüzde 41'inin kur riskinden korunmak için hiçbir uygulamada bulunmadığı sonucunun görüldüğünü hatırlatan Büyükekşi, "Kısacası, ihracatçımızın hedge karnesi iyi değil" dedi.
NAKİT AKIŞI RİSKİ VAR
Borsa İstanbul CEO'su Tuncay Dinç de Türkiye'de 2.7 milyon KOBİ bulunduğunu, bunların borcunun ise 391 milyon lirayı bulduğunu hatırlatarak, "Bir şirket kâr etmeyebilir, bu problem belli vadede çözülebilir ama nakit akışı yatağa düşüren bir hastalık gibi. Borçlanmaya dayalı büyümenin sürdürülebilirliği mümkün mü" diye sordu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.