Çarşamba 16.03.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 16.03.2016

İstihdamda artış hızı kesilmedi

2015'te küresel ekonomideki belirsizlikler, jeopolitik risikler ve yaşanan iki seçime rağmen, beklentilerin üstünde bir büyüme performansı sergileyen Türkiye, istihdam yaratmayı da sürdürdü. İşsizlik oranı, geçen yıl aralıkta, 2014'ün aynı dönemine göre 0.1 puanlık azalışla yüzde 10.8'e indi. İşsiz sayısındaki artış 59 binde kalırken, istihdam edilenlerin sayısı ise 806 bin kişi arttı. Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, 806 bin kişiye iş bulunduğunu belirterek, "Buna rağmen işgücü piyasası reformu ertelenemez" dedi.
GENÇ İŞSİZLİK AZALDI

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından dün açıklanan verilere göre işsiz sayısı, aralıkta bir önceki yılın aynı dönemine göre 59 bin kişilik artışla 3 milyon 204 bine çıktı. 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı 1 puanlık azalışla yüzde 19.2 oldu. İstihdam edilenlerin sayısı, aralıkta önceki yılın aynı dönemine göre 806 bin kişi artarak 26 milyon 448 bin, istihdam oranı ise 0.7 puanlık artışla yüzde 45.4 oldu. İşgücü sayısı, 865 bin kişi artarak 29 milyon 652 bin kişi, işgücüne katılma oranı ise 0.7 puan artarak yüzde 50.9 olarak gerçekleşti.
ŞUBATTA 54 BİN KİŞİYE İŞ
2016'nın şubat ayı istihdam endeksi verileri de istihdam anlamında 2016'ya iyi bir başlangıcın sinyallerini veriyor. Yeni iş ilanları, şubatta ocak ayına göre yüzde 6 arttı. Kariyer. net verilerine göre, şubatta yayımlanan 15 bin 457 yeni iş ilanıyla 54 binden fazla kişi yeni iş buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.