Pazar 27.03.2016

Yeni sanayi devriminde Türkiye’nin bir şansı var

Kale Grubu Başkanı ve Üst Yöneticisi Zeynep Bodur Okyay, "Türkiye olarak ilk üç sanayi devrimini ıskaladık, tribünden izledik. Daha çok teknoloji transferi ile bu noktaya geldik ama gördüğüm kadarıyla bu yeni sanayi devriminde Türkiye'nin bir şansı var" dedi. Okyay, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin, "Sanayinin Geleceği ve Endüstri 4.0" oturumunda, 4'üncü sanayi devriminin bütün dengeleri değiştireceğini söyledi. Yeni süreçte Almanya ve ABD'nin öncü olduğunu belirten Okyay, "Almanya bunun yüksek teknik stratejisini hazırladı. Amerika ise biraz daha farklı. Bu konuda birlik oluşturdu. Türkiye olarak daha çok teknoloji transferi ile bu noktaya geldik ama gördüğüm kadarıyla bu yeni sanayi devriminde Türkiye'nin bir şansı var. Hepimiz biliyoruz ki öncelikli olarak ileri malzemeler, akıllı makineler, ondan sonra da bunu destekleyen endüstriyel internet, bulut teknolojisi, veri tabanları ve veri toplama teknikleri, hepimizi bir bilgi teknolojisine doğru götürüyor. Bu çok büyük bir paradigma değişimi, buna adapte olabilmek çok zor" dedi.
SİGARA İLE FİZİBİLİTE
İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali ise bazı müşterilerinin aldıkları kredileri verimli kullanamadığına dikkat çekerek, "Memleketime yakın yerde bir girişimci çıktı dedi ki 'Rüzgar enerjisi için yatırım yapacağım.' 'Peki, geriye dönük rüzgar ölçümünü yaptırdın mı? Fizibilitesine baktın mı?' diye sordum. Dedi ki 'Müdürüm ben orada askerlik yaptım, rüzgar nedeniyle çakmakla sigarayı bile yakamıyorsun.' Zat'ın fizibilitesi bu. Yani bunlar tutar hale geldi" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.