Pazartesi 28.03.2016

Ünlülerin tasarımı kızlara umut oldu

Gliss ve Watsons markaları kadın istihdamı için güçlerini birleştirdi. Tanınmış isimlerin tasarımlarından elde edilen gelirle kızlara meslek kursu verilecek

Yeni bir ürünü bir sosyal sorumluluk markasıyla birlikte lanse etmek artık büyük şirketlerin sık sık uyguladıkları bir pazarlama yaklaşımı. Ürün ve iyilik projesi, ortak fayda algısıyla tüketiciye ulaşıyor. İşin içine bir de ünlü isimler girerse yankıları çok daha geniş oluyor. Bu hedefle yola çıkan markalardan biri de Henkel'in saç bakım markası Gliss oldu. Marka, "Kadınların sadece saçını değil hayata karşı duruşunu da güçlendiriyoruz" diyerek aynı anda bir istihdam projesini de duyurdu. Elbette bunu yaparken birbirinden ünlü 10 kadın da yanındaydı.
HER ÇANTA BİR HAYAT
Projenin fikir babası Gliss Marka Müdürü Barış Erdoğan. Henkel'in dünya çapındaki uygulamasıyla her çalışan bir sosyal sorumluluk projesi fikri sunabiliyor. Barış Erdoğan da kadınların tek sorunlarının saçları olmadığı gerçeğinden yola çıkarak çıkmış firmanın karşısına. "Kadınların ancak yüzde 30'u işgücüne dahil olabiliyor. Biz de bu sorunda onlara destek vermek istedik" diyen Erdoğan'a projesinde, Türkiye İş Kadınları Derneği (TİKAD) da destek vermiş. Aslında bu üç ayaklı bir çalışma. Genç kızlara rol model olacak 10 başarılı iş kadınına teklif götürülmüş. Onlara Gliss ürünlerinin içine konulacağı çantalar tasarlattırılmış. Bu sırada işin satış ve sonrasındaki istihdam ayağında yararlanmak için de Watsons mağazalarıyla anlaşma sağlanmış. Barış Erdoğan projesini şöyle anlatıyor: "Çantaların satışından elde edilen gelirle meslek kursları açacağız. İlk etapta 10 bin çanta satılmasını hedefliyoruz. Her biri 17 TL olacak. Yani 170 bin liralık bir bütçeyle genç kızlara eğitim verilmesini sağlayacağız. Sınavda başarılı olan kursiyerleri Wastons işe alacak."
VERİMLİLİK ÖN PLANDA
Henkel, 2011-2015 sürdürülebilirlik hedeflerine ulaştı. İşte şirketin bu dönemde gerçekleşen iyileşme oranları:
Enerji verimliliği:%18
Su kullanımı: %23 3 Atık hacmi: %17
İş güvenliği: %33
Satışlar: %11
Yeni hedefler ise şunlar: Şirket, 2020 yılına kadar üretim sahalarının CO2 emisyonlarını, her ürün tonu başına su kullanımını ve atık hacmini 2010 yılına kıyasla % 30 oranında azaltmayı hedefliyor. İş güvenliği % 40 ve satışlar ton başına % 22 yükseltilecek. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesi ile genel verimlilik 2010 yılına kıyasla 2020'ye kadar % 75 oranında gelişmiş olacak.
YILDA 60 KADINA İSTİHDAM İMKANI
Bu yıl projenin bir bakıma pilot uygulanacağı bir süreç olacak. Aynı anda 30 kadına meslek kursu verilecek şekilde tasarlanan eğitim, 6 ay sürecek. Yıl sonuna kadar 60 kadına bu yolla istihdam sağlanması hedefleniyor. Barış Erdoğan, "Mezunlar arasında Watsons'ta çalışmak yerine kendi iş yerini açmak isteyenler de olabilir. Onlara da fon yaratmak suretiyle destek olmayı düşünüyoruz. Projeyi her yıl başka ürünlerle sürdürmeyi planlıyoruz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.