Salı 29.03.2016
Son Güncelleme: Salı 29.03.2016

Katılım bankacılığında büyüme devam edecek

Katılım bankacılığındaki büyümenin sektörün üzerinde gerçekleşmeye devam edeceğine işaret eden Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan, sistemde yüzde 5 olan payın 2025’te, kamunun da katkısıyla yüzde 15’i geçebileceğini söyledi

Türkiye'de katılım bankalarının kendileri için milat kabul edilen 2006'dan bu yana geçen 9 yıllık süreçte, bankacılık sektörünün yüzde 23 olan ortalamasının çok üzerinde, yüzde 33 büyüme gösterdiğini belirten Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan, bu dönemde küresel finans krizi yaşanmasına rağmen, katılım bankacılığının yatırımcıların yüzünü güldürdüğünü vurguladı. Kamu bankalarının katılım bankası açmasıyla beraber sektördeki oyuncu sayısının arttığına işaret eden Uyan, "Sektöre katılmalarını katılım bankacılığının gelişmesi açısından olumlu karşılıyoruz. Katılım bankacılığı sadece Türkiye'de değil Avrupa'da ve dünyada da ilgi görmeye başlayan bir sektör. Ülkemizde bu sektörün gelişerek diğer ülkelere de örnek olmasını arzu ederiz" dedi.
TÜRKİYE GÜVENLİ LİMAN
Sektörün hızlı büyümesinde Türkiye dinamik ekonomisinin ciddi bir payı olduğunu ifade eden Uyan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kuzey ve güneyinde yaşanan çalkantılara rağmen güvenli bir liman olan Türkiye'nin faizsiz finans alanındaki çalışmalarıyla, İstanbul Finans Merkezi çerçevesinde önümüzdeki yıllarda küresel faizsiz finans merkezlerinden bir tanesi olacağını düşünüyoruz."
YÜZDE 15 PAYA ULAŞILIR
2023 vizyonu doğrultusunda katılım bankacılığının sektördeki pazar payının yüzde 15'e çıkacağının öngörüldüğüne vurgu yapan Uyan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye Katılım Bankaları Birliği'nin 'Türkiye Katılım Bankacılığı Strateji Belgesi 2015-2025' vizyonuna göre katılım bankacılığı sektör pazar payının 2025 yılı itibariyle yüzde 15'e ulaşması ve sektörün dünya standartlarında finansal ürün ve hizmet sunar hale gelmesi hedefleniyor. Geçtiğimiz 5 senelik dönemde bankacılık sektörü ortalama yüzde 18.6 büyüdü. Bu büyüme oranı baz alındığında katılım bankalarının 2015 sonu itibari ile yüzde 5.1'lik piyasa paylarını 2025'te yüzde 15'e çıkarabilmeleri için her sene ortalama yüzde 20.8 büyümeleri gerekiyor. Geçtiğimiz 5 sene içerisinde katılım bankacılığı sektörünün ortalama yüzde 23.2 oranında büyüdüğünü göz önüne alınırsak bu hedefin erişilebilir göründüğünü söyleyebiliriz." Ufuk Uyan ayrıca kamu bankalarının sektöre girmesinin, bu hedefin gerçekleşmesine önemli destek sağlayacağını belirterek, "Bu şartlar altında katılım bankacılığının yüzde 15 hedefinin de üzerine çıkma potansiyeli taşıdığını düşünüyoruz" dedi.
DİJİTALE YOĞUNLAŞACAK
KOBİ/esnaf bankacılığı, portföy yönetimi, mobil ve şubesiz bankacılık alanlarındaki çalışmaları yoğunlaştırarak devam ettirmeyi planladıklarını bildiren Uyan, sözlerini şöyle tamamladı: "Kuveyt Türk olarak, alternatif dağıtım kanallarımızı geliştirmeye odaklanarak, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anda yanında olmaya gayret ediyoruz. İnternet ve mobil bankacılık uygulamalarını geliştirmeye devam eden bankamız, 2015 yılında 'Senin Bankan' dijital bankacılık platformunu hizmete sunarak müşterilerine farklı bir kanal açtı. Kuveyt Türk olarak, 2016 yılında da dijital bankacılığa yoğunlaşacağız."
BU YIL 30 ŞUBE DAHA AÇACAK
Kuveyt Türk olarak 2015'te de güçlü büyüme performansını sürdürdüklerini bildiren Uyan, yüzde 23.7'lik bir aktif büyüme sağladıklarını kaydetti. Net kârda bir önceki yıla oranla yüzde 20 artış yaşandığını ifade eden Uyan, "2015'te 445 milyon TL kâr elde ettik. Bunun yanı sıra açtığımız 52 yeni şube ile en çok şube açan bankalar arasında yer aldık. 2016'da yüzde 20 büyüme ile 50 milyar TL'yi geçen bir aktif büyüklük, 39 milyar TL'nin üzerinde mevduat ve 35 milyar TL'nin üzerinde kredi büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz. Bankamız yıl boyunca 30 yeni şubeyi daha müşterilerimizin hizmetine sunmayı amaçlıyor. Bir süredir çalışmalarını devam ettirdiğimiz ve ilk örneklerini açmaya başladığımız teknolojik bankacılığın bir türü olan XTM şubelerimizin yaygınlaştırılmasını planlanıyoruz" diye konuştu.
ALGI VE İTİBAR YÖNETİMİ ÖNEMLİ
Farklı ihtiyaçlara hitap ederek ürün çeşitliliğini sağlamanın ve mevcut ürünleri sürekli geliştirerek hizmet kalitesini artırmanın katılım bankacılığının önümüzdeki 10 yıl içindeki hedeflerine ulaşması ve sektörün gelişimi için önem arz etiğinin altını çizen Uyan, "Sistemin algı ve itibar yönetimi çalışmalarını geliştirmek yönünde de bir yol haritası çizmek ve halka bu sistemin avantajlarını anlatmak önceliğimiz olmalı. Bunun sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi için eğitim, insan kaynağı ve sertifikasyon çalışmalarını artırmak, katılım bankacılığı prensiplerine uygun mevzuat, standart ve düzenlemeleri geliştirmek önem arz ediyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.