Perşembe 31.03.2016
Son Güncelleme: Perşembe 31.03.2016

İlaç pazarlığında görüşme trafiği

İlaçta Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile Türk Eczacıları Birliği (TEB) arasında yaşanan "protokol" krizinde son güne gelindi. TEB Başkanı Erdoğan Çolak, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın sunduğu teklifin taleplerinin sadece yüzde 15'ini karşıladığını söyleyerek bu durumda protokolü imzalayamayacaklarını belirtti. Çolak, "Taleplerimizin kabul edilmemesi halinde 31 Mart'ta sona erecek protokolü bir kez daha uzatmayacağız" dedi.
FİYAT 10 YILDA 572 KEZ DÜŞTÜ
Toplamda 14 taleplerinin olduğunu kaydeden Çolak, şöyle konuştu: "İlaçta fiyatlar, 10 yılda 572 kez düştü. Kronik hastalıklardaki artış ile 13 yıllık süreçte hekime gitme sıklığı kişi başı yıllık 2.1'den 8.3'e çıktı. Eczaneler tarafından karşılanan reçete sayısı da yıllık 337.3 milyona ulaştı. Eczanelerimizden günlük 1 milyona yakın reçete karşılıyoruz."
BÜTÇEDEN PAY AKTARILSIN
Çolak, 25 binden fazla eczanenin yüzde 63.8'inin ekonomik bakımdan kırılgan bir dengede varlığını sürdürmeye çalıştığını vurguladı. Eczacıların yüzde 54.8'inin kredi kullandığına dikkat çeken TEB Başkanı, "Borçla yaşıyoruz. Bu yıl için ayrılan 21.4 milyar TL'lik ilaç bütçesinden eczacılara nefes aldıracak bir pay aktarılabilir" diye konuştu. Protokol görüşmelerini 6 aydır sürdürdüklerini hatırlatan Çolak, Başbakan'dan da bir görüşme talep ettiklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.