Cuma 01.04.2016
Son Güncelleme: Cuma 01.04.2016

Türkiye’nin ilk sürücüsüz otomobili Doblo oldu

Türkiye’nin ilk sürücüsüz aracını üreten Tofaş, test çalışmalarına başladı. Teknolojisi GPS ve lazere dayanan araçta model olarak Doblo kullanıldı

Türkiye'nin ilk sürücüsüz aracını Tofaş üretti. Fabrikada test çalışmaları yapılan aracın teknolojisi GPS ve lazere dayanıyor. 'Let Me Drive' adı verilen araçta Doblo model olarak kullanıldı. Google'ın sürücüsüz aracından, kullandığı teknoloji ve kamera ekipmanları ile farklılaşan Let Me Drive, TÜBİTAK ve Okan Üniversitesi işbirliği ile sanal ortamda test edildi. 2013'te geliştirilmeye başlayan araç, öndeki aracın hızına göre hızını ayarlıyor. Kamera ve şerit takip sisteminin de ekleneceği aracın bir sonraki aşamada Tofaş içindeki diğer test sahalarında da denenmesi planlanıyor. Yeni modelleri Egea'da beklenmedik bir taleple karşılaştıklarını söyleyen Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, "Özellikle Avrupa piyasasında büyük bir talep var. Satış rakamımız ne kadar üretirsek o kadar olacak. Araç Avrupa'daki ekonomik durum nedeniyle çok talep görüyor. Bu nedenle üç vardiyaya çıkıyoruz" dedi.
BİN ROBOT ÇALIŞANI VAR
2015'te Avrupa için ihracat öngörmezken talep üzerine sipariş tarihlerini iki ay öne çektiklerini belirten Eroldu, "Gönderime Kasım 2015'te başladık. Bu yıl, İtalya'ya bin-2 bin adet sedan yollamayı planlarken sipariş beklenenin çok ötesine çıktı. EMEA'da 20 bin adetlere yükseldi. Ayrıca, önümüzdeki aylarda Dodge markası altında Neon ismiyle Meksika'ya gönderime başlayacağız" şeklinde konuştu. Endüstri 4.0 uygulamalarına geçiş sürecinde olduklarını da belirten Eroldu, "Bugün 8 bin çalışanımız, bine yakın robotumuz ve 400 bin adetlik üretim kapasitemiz ile 6 markaya aynı anda üretim yapıyoruz" dedi. Araç hafifletme konusunda Fiat Chrsyler tarafından Ar-Ge'nin merkezi olarak konumlandırıldıklarını belirten Eroldu, Egea'da 50 kiloluk bir azaltma kaydettiklerini vurguladı. 10 yıldır cironun yüzde 3'ünü Ar-Ge'ye aktardıklarını da söyleyen Eroldu, "Bugüne kadar başvurduğumuz patent sayısı 350'yi buldu. Sadece 2015'te 145 başvuru yaptık. Bir önceki yıl 75 başvuruyla Türkiye'de 6'ncı sırada yer aldık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.