Salı 05.04.2016

Girişimcinin yüzünü 'Gül'dürdü

KOBİ ve girişimcilerin en gözde yatırım alanlarından biri gül endüstrisi oldu. Türkiye, yeni teknolojilerin de etkisiyle dünya parfüm ve kimya devlerinin tedarikçisi konumuna yükseldi

Dünyanın en önemli gül ve gül yağı üretim bölgesi olan Isparta ile çevresi, dünya parfüm ve kimya devlerinin tedarikçisi konumuna yükseldi. Son dönemde birbiri ardına gerçekleşen yatırımlarla ön plana çıkan sektör, 2015'te girişimcilerin de en fazla yatırım yaptığı alan oldu. Jeotermal enerji kaynakları ve topraksız tarım avantajlarını arkasına alan sektörde 25 yeni tesis hizmete alınırken, geleneksel yöntemlerle elde edilen gül yağı üretimi de yıllar sonra yeniden canlandı. Gülden elde edilen katma değer çeşitliliği her geçen gün artıyor. Cilt bakım ürünleri, vücut bakımı, güneş ürünleri, gıda başta olmak üzere Ispartalı üreticiler, gülden 120 çeşit ürün elde ediliyor. Bu işe gireceklere en az 20-30 dekarla başlamaları tavsiye ediliyor. Denizli, Burdur ve Afyon'un Isparta'ya komşu bölgeleri de bu iş için uygun alanlar olarak gösteriliyor.
ÇEŞİTLİLİĞİN ARTMASI ETKİLİ
Ayrıca gül bahçesi kurmanın maliyeti çok düşük. Arazi kendinizinse neredeyse bedava. Fide parası yok. Çünkü budama sırasında çıkan dallardan dikim yapabiliyorsunuz. Sadece dikim ve bakım masrafı var.
GELENEKSEL YÖNTEM REVAÇTA
Modern fabrikalarda gül yağı elde edildiği gibi şehirde geleneksel yöntemle de yağ üretimi devam ediyor. Sepetlerle toplanan güller çuvallara aktarılarak yağı çıkarılmak üzere imbik kazanlarına götürülüyor. Gül yağı üretimi ya da "yağ çıkarma" imbik sistemiyle yapılan bir damıtma işlemi olarak biliniyor. Kazanın büyüklüğüne göre içine gül çiçeği ve su konuyor. 24 kilogramlık bir bakır kazana 15 kilo gül çiçeği ve 60-70 litre su konulması gerekiyor. Kazanın kapağı kapatıldıktan sonra ağız kısmı beyaz kil toprak sürülmüş bir bezle sarılıyor. 1 kilogram gül yağı 3 bin 500 kilogram gül çiçek yaprağından elde ediliyor. 1 kilo gül yağı üretimi için dolayısıyla 1 milyon 150 bin adet gül harcanıyor.
KOBİ TURU
KOBİ'lere güvendi yatırımını katladı
Türkiye ekonomisinin yüzde 95'ini oluşturan KOBİ'ler için sigorta sektörü oldukça büyük önem taşıyor. Sektör yabancı yatırımcının da radarında yer alıyor. 8 ülkede faaliyet gösteren ve 9 milyon müşteriye hizmet veren Telesure Sigorta, Türkiye'deki ikinci yılında yüzde 100 oranında sermaye artırımı gerçekleştirdi. Şirket ortaklarından Alper Ziyal "Sigorta maliyetleri azalıyor. Çok uygun koşullarda şirketinizi A'dan Z'ye koruma altına alabilirsiniz" dedi.
Temassız ödemede küresel oyuncu oldu
Genç girişimcilerden oluşan ve kısa sürede temassız ödeme sistemleri konusunda zirveye çıkan Metamorfoz, küresel devlerle çalışmaya başladı. Microsoft tarafından da desteklenen şirketin kurucu ortağı Ergi Şener, "Garanti, Turkcell, Mastercard gibi şirketlerde edindiğimiz deneyimlerimizi, dünyaya sunmaktayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.