Çarşamba 06.04.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 06.04.2016 06:54

BP'nin ödeyeceği tazminat: 20.8 milyar $

Dünya bu skandalla sarsılmıştı. Tarihin en büyük çevre felaketi için İngiliz petrol devi BP`ye 20.8 milyar dolarlık ceza kesinleşti. Ceza aynı zamanda tek kuruma verilen en büyük ceza oldu.

İngiliz enerji devi BP'nin 2010 yılında Meksika Körfezi'ndeki bir sondaj kulesinde petrol sızıntısı meydana gelmesinin ardından ABD'de açılan davada dün son karar açıklandı.

NTV'de yer alan habere göre, yıllar süren dava sonucunda New Orleans federal yargıcı, şirketi 20.8 milyar dolar tazminat ödemeye mahkum etti.

TARİHİN EN BÜYÜK ÇEVRE FELAKETİ

İlk kez geçtiğimiz yılın temmuz ayında açıklanan tazminat bedeli, çevrenin tekrar doğal yapısına kavuşturulmasını ve sızıntının olduğu bölgedeki 5 ABD eyaletinin zararının karşılanmasını içeriyordu.

Söz konusu petrol sızıntısı tarihin en büyük çevre felaketi olarak adlandırılıyor.

TEK KURUMA VERİLEN EN BÜYÜK CEZA

Mahkemenin şirketin ödemesine hükmettiği tazminat, ABD'de tek bir kuruma verilen en yüksek ceza olma özelliği taşıyor. 20 milyar dolarlık tazminata, okyanusun temizlenmesinin tahmini maliyeti de eklenince toplam 53 milyar dolarlık bir maliyet ortaya çıkıyor.

16 YIL İÇİNDE ÖDEMESİ GEREKİYOR

BP'nin tazminatı gelecek 16 yıl içinde ödemesi gerekiyor. Petrol sızıntısına neden olan sondaj kulesindeki patlamada 11 işçi hayatını kaybetmişti.
87 gün süren sızıntı önlenene kadar, toplamda 500 milyon litre ham petrol okyanusa akmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.