Çarşamba 06.04.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 06.04.2016 13:31

İstanbul Atatürk Havalimanı dünyada 11. sıraya yükseldi

İstanbul Atatürk Havalimanı, 2015’te 61,8 milyon yolcuya hizmet vererek dünyanın en büyük 11. havalimanı oldu.

FRANKFURT'U GERİDE BIRAKTI

İstanbul Atatürk Havalimanı, 2015 yılında 61,8 milyon yolcuya hizmet vererek dünya sıralamasında 11. oldu. Uluslararası havalimanı işletmecilerinin çatı örgütü Airports Council International (ACI) tarafından yapılan açıklamaya göre, Atatürk Havalimanı yolcu sayısını yüzde 9,2 artırarak Jakarta ve Frankfurt havalimanlarını geride bıraktı. İstanbul Atatürk Havalimanı, Avrupa'da üçüncü sırada yer alıyor.

11. EN BÜYÜK

İstanbul Atatürk Havalimanı 2015'te bir önceki yıla oranla 2 basamak yükselirken en yoğun 11'inci havalimanı oldu. Geçen yıl Atatürk Havalimanı'ndan 61 milyon 836 bin 781 yolcu geçti. Atatürk, 830 bin daha fazla yolcuyla Frankfurt Havalimanı'nı geride bıraktı.

Dünyanın en büyük ilk 20 havalimanı şöyle:

1. Atlanta: 101.4
2. Pekin: 89.9
3. Dubai: 78
4. Chicago: 76.9
5. Tokyo: 75.3
6. Londra Heathrow: 74.98
7. Los Angeles: 74.93
8. Hong Kong: 68.2
9. Paris: 65.7
10. Dallas Forth Worth: 64
11. İstanbul Atatürk: 61.8
12. Frankfurt: 61
13. Şangay: 60
14. Amsterdam: 58
15. New York JFK: 56
16. Singapur: 55.4
17. Guangzu: 55
18. Jakarta: 54
19. Denver: 54
20. Bangkok: 52.9

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.