Perşembe 07.04.2016
Son Güncelleme: Perşembe 07.04.2016

‘4.5G ile naklen yayında olacağız’

4.5G yayıncılığa da hız getirecek. Artık herkesin naklen yayıncı olacağını vurgulayan Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, 4.5G ile Süper Lig naklen yayın ihalesinin de bir parçası olacaklarını söyledi

Türkiye 4.5G teknolojisi ile tanıştı. Mobil internet yayınında çığır açacak bu teknolojiyle, spor yayıncılığı yeni bir hız kazanacak. Spor müsabakalarını canlı izlerken, birden farklı açıyla takip etme ve kotasız yüksek hızda HD görüntü kalitesi sunan LTE Broadcast yayıncılık anlayışına da farklı bir boyut kazandıracak. Bugüne kadar 4.5G teknolojisine 8 milyar dolar yatıran Turkcell'in Genel Müdürü ve Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Terzioğlu, 2017 yılında yapılacak Spor Toto Süper Lig naklen yayın ihalesinde de yer alacaklarını söyledi.
4.5G spora ve spor izleyicisine nasıl bir yenilik getiriyor?
Eskiden haftada bir belki ayda bir kere naklen yayın olurdu. Naklen yayın olduğu günler herkes televizyonun başına geçer ve ilk olarak naklen yayın arabasının videosu gösterilirdi. "İşte bundan naklen yayın yapıyoruz" diye. 4.5G herkesi naklen yayıncı haline getirebilecek. En son Ülker Arena'da Fenerbahçe-Galatasaray basketbol maçında LTE Broadcast teknolojisini müşterilerimize sunduk. Sahanın içinde birçok kamerayı LTE Broadcast ile seyirciler hangi açıdan izlemek istiyorsa cevap verecek şekilde kullandığımızı gösterdik. Bu durum maliyetleri de düşürecek. Çok daha zengin içerikler oluşacak. Mesela 'Goller Cepte' uygulamamız şu anda 2 milyona yakın müşteriye hizmet veriyor. Tahmin ediyorum ki Goller Cepte'nin 'Basket Sepette' gibi bir sürü örneği olacak.
2017'de Kulüpler Birliği'nin yapması beklenen Spor Toto Süper Lig ihalesine katılacak mısınız?
Biz 4.5G stratejimizi belirlerken önümüzde iki yol vardı. Bir tanesi bu alanda içerik çok önemli olacağı için içeriği satın almaktı. İçerik satın alınması ana işimiz değil. Maliyetli bir iş. Biz bu yolu seçmek yerine spektruma yatırımı seçtik. Ve spektruma yatırım yaptığımız zaman öyle bir dağıtım kapasitesine sahip olduk ki bugün içerik kimdeyse, kim o yatırımları yapacaksa onlarla iş ortaklıkları kuracağız. Zaman zaman bazı yatırımları ortak yapacağız. Zaman zaman gelir paylaşımı anlaşmaları ile onların içeriğini milyonlarca küçük ekran televizyona ulaştırmak için aracı olacağız. Bu açıdan baktığımızda futbol, kulüpler ve naklen yayın bizim için çok önemli. Muhakkak bu içeriğin bir yerinde olacağız. Ve müşterilerimize bunu ulaştıracağız.
A Milli Futbol Takımı'nın sponsorusunuz. Euro 2016 hazırlıkları ne aşamada?
Biz Fatih Terim ve talebelerinden çok ümitliyiz. İsveç ve Avusturya maçlarındaki performans bu takımda ümit olduğunu ve Fatih Terim'in yeni bir mutluluk kaynağı olacağını gösteriyor bize. Hem federasyon üyesi olarak hem de bir milli takım tutkunu olarak çok heyecanlıyız. Burada da en etkin şekilde 2016 Avrupa Şampiyonası'nı mobil telefonlardan en zengin şekilde müşterilerimize ulaştırmak için hazırlıklarımızı tamamladık.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.