Cuma 08.04.2016
Son Güncelleme: Cuma 08.04.2016

Kartlı ödemede ABD’den 11 kat güvenliyiz

2015'te kartlı ödemeler sektöründe her 10 bin TL'lik harcamaya karşı sadece 1.1 TL'lik dolandırıcılık yaşandı. BKM verilerine göre Avrupa'nın gelişmiş ülkelerinde bu tutarın 6-7 katı, ABD'de ise 11-12 katı dolandırıcılık yaşanıyor. Chip&PIN teknolojisine ilk geçen ve dünyada üçüncü sırada olan Türkiye'nin bu alanda iyi bir durumda olduğunu belirten BMK Genel Müdürü Soner Canko, "Bu konuda da yaptığımız bilinçlendirme kampanyaları ile bu geçişi çok hızlı tamamladık. Bankalarımızın dolandırıcılık izleme ve önleme yöntemlerini oldukça etkin bir şekilde uygulaması ve kartlı ödeme sektörü altyapımızın oldukça gelişmiş olması sayesinde dolandırıcılık rakamları en alt seviyelerde seyrediyor. Türkiye ödeme sistemlerinde en güvenli ülkelerden biridir" dedi. Sistemsel olarak yapılan bu geniş çaplı yatırımların ve güçlü önlemlerin etkisiz kaldığı tek alanın ise tüketicilerin, dolandırıcılarla kendi iradeleri ile paylaştıkları, gizli kalması gereken finansal bilgileri olduğunu anlatan Canko, BKM ve bankacılık sektörü olarak güvenlik konusunda yıllardır teknoloji, sistem ve insan kaynağı açısından önemli yatırımlar yapıldığını hatırlattı.
BKM, kart dolandırıcılığına karşı bilinçlendirme kampanyası başlattı. Kampanya için diyet programlarından ilham alınarak 'Bunu yemeyin!' sloganı geliştirildi. BKM bu alanda ünlü diyetisyen Taylan Kümeli'den destek aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.