Pazar 10.04.2016
Son Güncelleme: Pazar 10.04.2016

Avrupa’da Çizme’yi solladık

Ayakkabıyı Avrupa’daki üreticilere göre % 40 daha ucuza üretmeyi başaran Türkler, İtalyanlar’ı solladı. Yılın ilk 3 ayında Avrupa’ya ihracat yüzde 18 oranında arttı

Yıllık 670 milyon dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin önemli sektörlerinden biri haline gelen ayakkabı, Avrupa pazarında rakiplerine fark atmaya başladı. Türkiye'deki üretim kalitesi ve uygun fiyatla rekabet etmekte zorlanan İtalyan, Portekiz ve İspanyol firmaları, Avrupa'daki pazar paylarını yavaş yavaş kaybediyor. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, Türk markalarının Avrupa'da hem perakende hem de toptan satışta önde olduğunu söyledi.
YÜZDE 40 DAHA UCUZUZ
Türkiye'deki üretim maliyetinin İtalyan ve İspanyollar'a göre yüzde 40 daha ucuz olduğunu belirten Çetin, "Hem fiyatımız iyi hem de üretim kalitemiz. Yabancı markalara yaptığımız üretimle ilgili çok iyi geri dönüşler alıyoruz" dedi. Son olarak Ziylan Grubu'nun Alman ayakkabı markası Reno'yu almasıyla birlikte yurtdışındaki "Türk malı" imajının daha da güçlendiğini vurgulayan Çetin, "Eskiden İtalyanlar'a karşı sadece fiyatta iyiydik. Ancak şimdi tasarım konusunda da İtalyanlar'dan sonra ikinci sıraya yerleştik. İtalya'da birçok fabrikanın kapandığı bilgisini alıyoruz" diye konuştu.
YATIRIMLAR HIZLANDI
Ayakkabı üretiminde son dönemde artan taleple birlikte yükseliş dönemine geçildi. Hüseyin Çetin, firmaların üretim bantları kurduğunu, kapasiteyi artırdığını söyledi. Türkiye'de daha önce üretilemez denilen birçok ürünün de artık yapılabildiğini belirten Çetin, "Örneğin faylon taban eskiden Türkiye'de üretilmiyordu. Ancak bu alanda büyük yatırımlar başladı. Yurtdışındaki perakende devleri Türkiye'deki bu gelişmeleri yakından izliyor" dedi.
İHRACAT % 18 ARTTI
Ayakkabı sektörünün Avrupa'da kendine daha iyi bir yer edindiğini ihracat rakamları da gösteriyor. 157 ülkeye ürün gönderen sektör, ihracatının yüzde 37'sini Avrupa Birliği ülkelerine yapıyor. Bu yılın ilk üç ayında ise bu pazara yapılan ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. İhracat ilk üç ayda 72.5 milyon dolara yükseldi. Çetin, "Hedefimiz rakamı daha da artırmak. AB tüm ihracatçılar için önemli" dedi.
RUSYA'YA KARŞI AVANTAJ
Hüseyi n Çetin, alım gücü azalan Rus halkının da Avrupa'dan gerçekleştirdiği ithalatı azalttığını söyledi. Rus kadınlarının Türk ayakkabısından vazgeçmediğini ifade eden Çetin, "Bu yılın ilk aylarında ihracatımız çok başarılı olmadı. Ancak hazirandan sonra artıya geçeceğimizi düşünüyorum. Rusya'da da İtalyanlar'dan pay alacağız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.