Çarşamba 20.04.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 20.04.2016

Hayatın her anında internet

Mobil internet altyapısı geliştikçe hayatımızın her anında akıllı cihazlardan bir sosyal ağa bağlanıyoruz, mesaj alıp gönderiyoruz, fotoğraf veya video paylaşıyoruz. İşte “başımı kaşıyacak vaktim yok” yalanının arkasındaki gerçekler

Dünyanın yalnızca bizim için döndüğünü düşündüren sanal ortamda her anımız dolu. İşte o 60 saniyelik zaman diliminde neler yaptığımızın hikayesi aslında çok basit. Dijital sosyal yalnızlığın arkasında her anımızı dolduran yeni eylemler var. Excelacom 2016 araştırması grafik olarak her 60 saniyede neler yaptığımızı ortaya koyuyor. Her saniye yaptığımız işler yaş, cinsiyet ve internetteki ihtiyacımıza göre değişiyor. 4.5G altyapısı Türkiye'nin de tercihlerini önemli ölçüde etkileyecek. Artık bağlantı hızı arttıkça eylemlerimizde çeşitlenecek, video, canlı yayın etkinlikleri hayatımızı kaplamaya devam edecek.
FACEBOOK'A KİLİTLENDİK
Türkiye'nin de en büyük topluluklardan birini oluşturduğu Facebook'ta her dakika 701 bin 389 kullanıcı hesabına giriş yapıyor. 2 milyara yaklaşan bir topluluğun her yaştan kullanıcısı var. Mobil kullanıcıların sayısı da giderek artıyor. Televizyon ekranı Netflix gibi servisler sayesinde daha çok kişiselleşiyor. Bu yüzden Netflix kullanıcılarının 1 dakikada izlediği videonun süresi 69 bin 444 saate ulaşıyor. Yine 60 saniyede 150 milyon e-posta gönderiliyor. Microsoft'un kurucusu Bill Gates'in "her e-postadan para alalım" şeklinde "naif" düşüncesinin arkasında belki de bu rakamlar var. Naif dememin sebebi, bu hizmeti ücretsiz vermek isteyen şirketlerin kullanıcı bilgisini hunharca kullanması yatıyor.
KİRALA, PAYLAŞ, SATIN AL
Her ülkede kullanımı hızla büyüyen Uber servisi dakikada bin 349 aracın kiralandığını ortaya koyuyor. Yakında insansız otomobillerin de altyapısını oluşturacak bu servis kullanıcıların alışkanlıklarını ve ödeme bilgilerini depoluyor. Özellikle gençlerin yoğun ilgi gösterdiği SnapChat uygulaması anı paylaşmanın temel aracı haline gelmeye başladı. Henüz Facebook kadar ölçek yakalamasa da yeterince hızlı büyüyor. Alışveriş konusunda alışkanlıklarımızı en iyi şekilde takip eden Amazon 1 dakikada 203 bin 596 satış yapılıyor.
HER SANİYE 2 HESAP
İş dünyasının yoğun ilgi gösterdiği Linkedin'de her saniye 2 yeni hesap açılırken, dakikada 347 bin 222 tweet atılıyor. Mobil internet altyapısı hızlandıkça Instagram'da paylaşılan fotoğraf sayısı artıyor. Her dakika Instagram'da 38 bin 194 fotoğraf paylaşılıyor Bu rakamlar izlenen video ve dinlenen müziğe de yansıyor. Vine üzerinden 1.04 milyon milyon video izleniyor. Spotify üzerinden 60 saniyede 38 bin 52 saat müzik dinleniyor.
20.8 MİLYON MESAJ GÖNDERİYOR
Mobil internet hızı önce kısa mesajları öldürmüştü. Anlık mesajlaşma uygulamaları hızla yaygınlaştı. Facebook Messenger, Whatsapp, Google Talk ve yerli BİP uygulaması anlık mesajların hızla büyümesine sebep oldu. Bu yüzden her 60 dakikada en popüler Whatsapp uygulamasında 20.8 milyon mesaj gönderiliyor. 2.04 milyon kez Google'da sorgulama yapılıyor. Aynı sürede YouTube ekranında 2.78 milyon video izleniyor.
4.5G soruları
VOLTE UYUMLU TELEFON

Skype, Gtalk gibi İnternet üzerinden konuşturan servisler 4.5G ile uçtan uca internet şebekesine dönüşen mobil ağlarda aradığın an konuşmak mümkün olacak. Ancak bu hizmetten faydalanmak için konuşan her iki tarafın VoLTE uyumlu telefona sahip olması gerekiyor.
4.5G acemisine rehber
PAYLAŞILDIKÇA HIZ DÜŞÜYOR
Gece kullanım oranı düştüğü için hız artıyor. Yoğun kalabalığın olduğu yerde doğal olarak hız azalıyor. Kalabalık toplu ulaşım duraklarında, AVM'lerde, yoğun trafiğin olduğu yerlerde hız eskisi gibi bunaltmıyor. Başlangıç sancısı olan kesintiler ise tüketiciye "değişen bir şey yok" dedirtiyor. 3G veya 4.5G bağlantısı gözükse kullanıcı sayısından dolayı hız düşebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.