Son Güncelleme: Çarşamba 20.04.2016
Kim korkar hain robottan
Uluslararası araştırmalar Çinli çalışanların yüzde 80, Hollandalılar’ın 60, Hintli ve Amerikalı çalışanların 61 oranla işlerini akıllı otomasyon projelerine ve robotlara kaptırmaktan korktuğunu gösteriyor
ALMANLAR KORKMUYOR
İngiltere merkezli ADP Araştırma Enstitüsü işini kaybetme korkusu azınlıkta kalan ülkeler arasında Şili, Almanya ve İngiltere'yi gösteriyor. Çinliler'in otomasyon projeleri ve robotlardan korkusu tavan yaparken, Almanlar'da bu oranın yüzde 39 ile azınlıkta kalması ilginç bir durum. Akıllı otomasyon projelerine ve akıllı robotlarla Endüstri 4.0'e geçiş konusunda kararlı davranan Almanya çalışanlarıyla ve sendikalarla yürütülen çalışmalarla kısmen korkunun önüne geçmiş gibi görünüyor. Her ekonomik krizde işini kaybetme riski taşıyan çalışanların korkularının yüksek olması aslında pek de yersiz değil. Ancak patron ya da işçi tüm insanların en büyük korkusu 'Ya patron robot olursa!'
DÖNÜŞÜMÜN BİR PARÇASI
Hataların minimuma düşürüldüğü, çalışma saatlerinin sorun olmadığı, emeklilik ve grevin sorun olmaktan çıktığını düşünen yatırımcılar otomasyon ve robotlarla birlikte çalışma konusunda istekli davranıyor. Şu anda üretim sektöründe yoğun olarak kullanılırken insan elinin ve hareketlerinin detaycı davranışlarını taklit etmek için daha sofistike ve pahalı robotlar kullanmak gerekiyor.
ÜRETİMDEN SONRA SAĞLIK VE ADALET
Deneyimli ve üst düzey çalışanlar şimdilik pek tedirgin değil. Ancak onların da bu korkuyu yaşamaları çok uzun zaman almayacak. Üstelik üretim sektörü çalışanları işini kaybetme korkusunu iliklerine kadar hissederken henüz kendisinin korunaklı olduğunu düşünen avukat ve doktorlar için zaman daralıyor.
BİP'TEN PARAYI ATEŞLE GİTSİN
Bankacılık ve finans sektörü de mobil internet hızlanmasından payını alıyor. Anlık mesajlaşma uygulaması BİP, para transferinde kullanılırken görüntülü kredi danışmanlığı 4.5G hızından etkileniyor. 4.5G'nin gündemde olmasını fırsat bilerek görüntülü kredi danışmanlığı veren Garanti Bankası, insan temasını teknolojiyi kullanarak müşterilerinin hizmetine sunuyor. Tüketicilerin dilediği anda kredi alırken danışmanlık sağlayan servis, kredi kullanımı konusunda belirsizlikleri yüzyüze görüşmeyle ortadan kaldırılmasını sağlıyor. Yenilikler sadece bununla kalmıyor. Whatsapp, Facebook Messenger, BİP gibi anlık mesajlaşma uygulamalarının getirdiği kültür, banka işlemlerinin her ortamda yapılmasını sağlıyor. Garanti Bankası BİP üzerinden para gönderimini "Ateşle" kelimesiyle hayata geçirdi. Aksigorta ise uzun ve bürokratik sigorta işlemlerini BİP mesajlarıyla yürütülmesini sağlıyor.
EN SON HABERLER
- 1 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 2 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 3 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza
- 4 EMEKLİYE ZAM 2024 SON DAKİKA: SSK, Bağ-Kur kök maaş hesabı değişti! En düşük emekli maaşı için en güçlü formül
- 5 Türkiye uluslararası yatırımcının odağında
- 6 En çok satan arabalar belli oldu! 3 marka hiç satış yapamadı
- 7 Hava yolu yolcu trafiği rekor tazeledi
- 8 TÜİK açıkladı! İşte nisan ayında en fazla getiri sağlayan yatırım aracı: Yüzde 3,59 ile...
- 9 Bakan Göktaş müjdeyi verdi: 150 bin TL kredi desteği! Bu ay hesaplarda
- 10 SON DAKİKA: Bakanlık duyurdu! 1,9 milyar TL'lik uyuşmazlık karara bağlandı