Perşembe 21.04.2016

Lojistik sistem altyapısı kurulacak

Lojistik Koordinasyon Kurulu toplantısına katılan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, lojistik sektörünün Türkiye'nin kalkınmasında kaldıraç görevi üstleneceğini söyledi. Lojistiğin, ülkelerin rekabet gücünü artıran ve rekabette mukayeseli üstünlük sağlayan yeni bir alan olduğunu belirten Yıldırım, "Bu bir süredir dağınık şekilde yapılıyor. TCDD'nin başlattığı Lojistik Merkez Kurulu çalışmaları var. Özel sektör de buna benzer çalışmalar içinde" dedi. Son yıllarda karayolu, demiryolu, limanlar, denizcilik ve havacılıkla ilgili tüm ulaştırma modlarından sorumlu oldukları için entegrasyona çok önem verdiklerini belirten Yıldırım, "Bu sistemin altyapısını kuracağız. Üretim ve ihracat merkezleri arasında iyi çalışan bir sistem geliştirilmesini hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.
HER YER LİMAN OLMAYACAK
Lojistiğin, Türkiye'nin yetkinliğini ve ekonomik rekabet gücünü geliştirmeye hizmet edeceğini dile getiren Yıldırım, şunları anlattı: "Limanların illa kıyılarda olması gerekmiyor, bazen buna imkân da olmuyor. Kıyılarımızın planlamasını yaparken bu da önemli bir etken olacak. Aklımıza esen her yere liman yapacağız diye bir şey yok. Liman yapacağımız yerin arka planında kurulacak lojistik merkezi, oraya olan demiryolu, karayolu, gerekirse havayolu bağlantısı koymak üzere hem taşıma maliyetlerini azaltacak hem de ihracat miktarını artıracaktır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.