Giriş Tarihi: 23.04.2016

Avrasya Tüneli’ne yeni yol planı

Avrasya Tüneli Projesi’nin son plan düzenlemeleri onaylandı. Yıl sonunda açılması planlanan tünelin yol ve kavşakları maliyeti düşürmek için kamulaştırmasız alanlardan geçirildi

İstanbul Boğazı'nın altından araçla geçişi sağlayacak Avrasya Tüneli'nin imar planları revize edilerek yeniden askıya çıkarıldı. Yıl sonunda hizmete açılması planlanan projenin yolları, kamulaştırma maliyetleri nedeniyle özel mülkiyetin olmadığı alanlardan geçirildi. Ayrıca, Yenikapı Meydanı'na ulaşım ve altyapıların kaydırılması çalışmalarına göre kavşaklar da yeniden düzenlendi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanan imar planları kapsamında, Anadolu ve Avrupa yakalarındaki alanlar düzenlendi. Buna göre, planlama alanı Avrupa Yakası'nda 55.76, Asya Yakası'nda 49.58 hektar olmak üzere toplam 105.34 hektar olarak belirlendi. Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı'nın altında, deniz seviyesinden 110 metre derinden geçecek şekilde 5.4 km uzunluğundaki bir karayolu olarak hizmet verecek. Proje, tünele girişin sağlandığı yollarla birlikte toplam 14.6 kilometreden oluşuyor. 30 gün boyunca askıda kalacak olan imar planı değişikliği 21 Mayıs 2016'da askıdan inecek.
DENGELİ VE HIZLI TRAFİK AKIŞI
2011'de temeli atılan Avrasya Tüneli ile birlikte, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikaya varan seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Tünel ayrıca İstanbul'da mevcut iki köprünün trafik yükünü paylaşarak dengeli ve hızlı bir ulaşım sağlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.