Cuma 29.04.2016 00:00

Hazinenin tahvil ihracı

Hazine Müsteşarlığınca, dolar cinsinden Şubat 2045 vadeli tahvilin ihraç miktarının 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştiği, tahvile toplamda 150’den fazla yatırımcının, ihraç tutarının yaklaşık 3 katı talep gösterdiği bildirildi.

Müsteşarlıktan yapılan açıklamada, bu yıl dış finansman programı çerçevesinde dolar cinsinden Şubat 2045 vadeli tahvilin artırımı (reopening) için dün BNP Paribas, Goldman Sachs ve JP Morgan'a yetki verildiği hatırlatıldı.

Söz konusu ihracın bugün fiyatlandığına işaret edilen açıklamada, ihraç miktarının 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştiği kaydedildi.

İhraç tutarının 4 Mayıs tarihinde hesaplara gireceği belirtilen açıklamada, kupon oranı yüzde 6,625 olan söz konusu tahvilin yatırımcıya getirisinin yüzde 5,4 olduğu bildirildi. Açıklamada, şu ifadeler yer aldı:

"Tahvile toplamda 150'den fazla yatırımcı, ihraç tutarının yaklaşık 3 katı talep göstermiştir. Tahvilin yüzde 40'ı ABD'deki, yüzde 32'si İngiltere'deki, yüzde 11'i diğer Avrupa ülkelerindeki, yüzde 9'u diğer ülkelerdeki ve yüzde 8'i Türkiye'deki yatırımcılara satılmıştır. Bu tahville birlikte 2016 yılında uluslararası sermaye piyasalarından tahvil ihracı yoluyla en fazla 4,5 milyar dolar tutarına kadar gerçekleştirilmesi planlanan dış finansman programının 3 milyar dolarlık kısmı tamamlanmıştır."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.