Pazar 08.05.2016

Limanda ‘Mavi Kart’ dönemi

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İstanbul’daki 8 yat limanında ‘Mavi Kart’ sistemini hayata geçirdi. Tekne atıkları ‘Mavi Kart’la toplanacak

Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı, "İstanbul'da 8 yat limanında bulunan atık kabul tesislerinin devreye alınmasıyla ülkemizdeki tüm yat limanlarında Mavi Kart sistemine geçmiş olacağız" dedi. Ataköy Marina'da düzenlenen Mavi Kart tanıtım töreninde konuşan Sarı, deniz kirliliğinin küresel bir boyuta ulaştığını söyledi. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de önemli gündem maddelerinden birinin deniz kirliliğiyle mücadele olduğuna dikkat çeken Sarı, 2011'den bugüne kadar 55 adet marinanın 47'sinde, Mavi Kart sistemini kurduklarını, yerli ve yabancı bayraklı, toplam 20 bin tekneye mavi kart verdiklerini açıkladı.
MOBİLİZE GEMİ HİZMETİ
Bakan Sarı'nın verdiği bilgiye göre Mavi Kart sisteminde, tekneler atıklarını marinalarda teknik desteğe ihtiyaç duymadan boşaltabiliyor ve kartlarına ne kadar atık verdiklerini işletebiliyorlar. Denetim birimleri, sadece teknenin adına bakarak, atık verip verilmediğini görebiliyor. Bazı teknelerin marinalarda değil, koylarda gecelediğini, bu talebe yönelik olarak Muğla'da 7, İzmir'de 1 adet olmak üzere toplamda 8 mobilize atık alım gemisiyle hizmet verdiklerini aktaran Bakan Sarı, İstanbul Valisi Vasip Şahin ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'a da Mavi Kart verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.