Pazartesi 09.05.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 09.05.2016 17:41

Ekonomistlerden vergi cennetlerine ortak tepki

Dünyaca ünlü 300 ekonomist vergi cennetlerinin küresel ekonomiye zarar verdiğini belirterek, dünya liderlerine uluslararası vergilendirmede “şeffaflığı” sağlanmaları çağrısında bulundu.

Dünyaca ünlü 300 ekonomist, 11 Mayıs'ta İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenecek olan "Yolsuzlukla Mücadele Zirvesi" öncesinde, uluslararası insani yardım kuruluşu Oxfam tarafından organize edilen ortak bir mektup hazırladı.
Mektupta dünya liderlerine, uluslararası şirketlerin vergi aktivitelerini kamuoyuna açıklamalarını öngören yasal düzenlemeleri bir an önce hayata geçirmeleri çağrısında bulunuldu.

BİR ÇOK ÜNLÜ İSİM İMZA ATTI
Nobel Ödüllü Angus Deaton, Uluslararası Para Fonu (IMF) Başekonomisti Oliver Blanchard, "Capital" kitabının yazarı Fransız ekonomist Thomas Piketty gibi dünyaca ünlü çok sayıda ekonomist mektubu imzaladı.

VERGİ CENNETLERİNE DÜZENLEME
Dünyadaki "vergi cennetlerini üçte birini yönetiminde bulundurması" sebebiyle İngiltere'nin uluslararası vergi şeffaflığı düzenlemelerinde öncü rol oynaması gerektiği vurgulandı.

PARAVAN ŞİRKETLER ZARAR VERİYOR
Mektupta, "Ekonomistler olarak, hepimizin vergilendirme seviyesine, dolaylı mı, dolaysız mı, kişisel mi ticari mi olması gerektiğine ilişkin farklı görüşleri var. Fakat hepimiz, paravan şirketlerin şirket karlarını götürebileceği yerlerin küresel ekonominin işleyişine zarar verdiği konusunda hemfikiriz." ifadelerine yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.